خودنمایی چله کوچک
به باور پیشینیان اردبیل چله کوچک که از دهم تا پایان بهمن را شامل می شود همواره از سخت ترین روزهای زمستانی در منطقه بحساب می آید.
کد خبر: ۳۷۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 13 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، به دنبال بارش برف و برودت هوا مدارس اردبیل در برخی شهرها و مناطق و نواحی آموزش و پرورش اردبیل برای سومین روز متوالی در روز دوشنبه تعطیل شد.

 اطلاعیه تعطیلی مدارس شهرها و مناطق استان اردبیل در روز دوشنبه 25 بهمن ماه، در نوبت صبح به شرح زیر است:

مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه در شهرهای اردبیل، سرعین، خلخال، کوثر، نمین، نیر و هیر

تمامی مقاطع تحصیلی در انگوت

پیش دبستانی و ابتدایی در شهرهای ارشق، اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد، جعفرآباد، خورش رستم

پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول، متوسطه دوره دوم روستایی در شهرستان گرمی

پیش دبستانی و ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم با یک ساعت تاخیر در مشگین شهر

پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم با یک ساعت تاخیر در لاهرود

بر اساس این گزارش در نوبت صبح دیروز مدارس 10 شهر و در نوبت بعد از ظهر نیز مدارس 5 شهر استان اردبیل تعطیل بود.

به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس در مقاطع و شهرهای مختلف استان اردبیل از روز شنبه هفته جاری در اردبیل به تعطیلی کشیده شده و دانش‌آموزان در مقاطع مختلف این روزها را در خانه‌های خود سپری می‌کنند.

سرمای هوا که از عصر دیروز یکشنبه در سطح استان شدت گرفته براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تا امروز سه‌شنبه در اردبیل تداوم یافته و هوای استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آماده باش مدیریت بحران استان اردبیل

مسعود امامی‌یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در جلسه هماهنگی دستگاههای امدادی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اعم از فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و عملیاتی با حداکثر امکانات و تجهیزات با توجه به پیش‌بینی بارش سنگین برف در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی با توجه به اخطاریه هواشناسی و ورود سامانه جدید بارشی به استان اردبیل گفت: تمامی اقدامات لازم در ارتباط با آمادگی مقابله با سامانه جدید بارشی انجام شده و تذکرات هواشناسی مورد توجه مسئولان و همکاران مربوطه قرار گرفته تا بتوانیم در حد امکان مشکلات و حوادث احتمالی را کاهش دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: انتظار می‌رود بازگشایی راه‌های روستایی و معابر شهری در حداقل زمان ممکن و در اسرع وقت انجام شود تا مشکلی در تردد وجود نداشته باشد و بتوانیم سلامتی ترددکنندگان را تضمین کرده و برای تامین سلامتی جان و مال آنان بکوشیم.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران با بیان این مطلب که این سامانه بارشی 17 استان کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیان کرد: با توجه به برودت هوا و کولاک در محورهای مواصلاتی به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر از همشهریان انتظار داریم که از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و یا از تجهیزات زمستانی کامل استفاده  کنند.

امامی‌یگانه تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم عملیات و اقدامات لازم را در راستای مقابله با سامانه جدید بارشی با موفقیت انجام دهیم و شاهد بهبود وضعیت و گذراندن شرایط بحرانی به خوبی باشیم.

 رانندگان با سرعت مطمئنه برانند

حجت فتاحی  رئیس پلیس‌راه استان اردبیل گفت: به دلیل بارش برف جاده‌های استان خیس و لغزنده است و انتظار می‌رود رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش برف هستیم و سطح محورها خیس و لغزنده است.

وی با اشاره به انسداد خلخال- پونل از ابتدای طرح زمستانی اضافه کرد: به غیر این محور، محور دیگری مسدود نیست و انسداد این محور نیز همه ساله تا پایان زمستان تداوم می یابد.

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به مه‌آلود بودند محور اردبیل - آستارا نرسیده به تونل اضافه کرد: در محور خلخال - اسلام نیز به دلیل بارش برف و کولاک تردد تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

به گفته فتاحی با توجه به تداوم بارش‌ها و افزایش آن در روز سه‌شنبه انتظار می‌رود رانندگان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

رئیس پلیس‌راه استان تأکید کرد: در صورت الزامی بودن سفر رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا تصادفات را به حداقل و توانایی راننده را در کنترل خودرو به حداکثر برساند.

وی تأکید کرد: در سفرهای زمستانی رعایت سرعت مطمئنه مهم‌ترین مؤلفه کاهش تصادفات محسوب می‌شود و با توجه به اینکه علائم کنار جاده برای شرایط عادی جاده پیش‌بینی شده لازم است رانندگان با احتیاط بیشتر تردد کنند.

خودنمایی چله کوچک

حاکمیت هوای سرد و برفی در اردبیل درحالیست که تازه ترین الگوهای جوی از ادامه و تشدید بارش برف و کولاک تا روز چهارشنبه در اردبیل حکایت دارد که اوج شدت آن برای امروز انتظار می رود.

به باور پیشینیان اردبیل چله کوچک که از دهم تا پایان بهمن را شامل می شود همواره از سخت ترین روزهای زمستانی در منطقه به حساب می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار