حادثه غم انگیز غرق 2 دانشجو را فراموش نکنیم
دریاچه گردشگری شورابیل در شهر اردبیل به علت بارش برف سنگین و برودت هوا یخ بست.
کد خبر: ۳۸۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 19 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، سردی هوا در روزهای اخیر در شهر اردبیل کمینه 10تا 19درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.
مسئولان هشدار دادند که به علت ضخامت کم یخ‌های سطح دریاچه، احتمال شکستن یخ‌ها و سقوط افراد به داخل آب یخ زده وجود دارد و افراد را از رفتن روی یخ دریاچه و برف بازی در آن برحذر داشتند.

با توجه به این که عمق این دریاچه در برخی نقاط به بیش از چهار متر می‌رسد، حضور و تفریح افراد بر سطح یخ زده آن خطرناک است.به طوری که در گذشته برخی شهروندان بدون توجه به اخطارها، روی دریاچه یخ زده بازی و اسکی می کردند که همواره خطرات جانی در پی داشته است.


براساس این گزارش، یخ بستن سطح آب دریاچه شورابیل، پرندگان وحشی مهاجر را که برای زمستان گذرانی به این منطقه پناه آورده‌اند در تأمین غذا با مشکل روبه‌رو کرده است.

پلیکان های خاکستری، اردک چشم طلایی، اردک تاجدار، غاز خاکستری، غاز زنگوله بار و لک لک سیاه از پرندگان مهاجر و دراج، قرقاول، مرغابی، خوتکا، چنگر، حواسیل و آنگوت از جمله پرندگان بومی هستند که در دریاچه زیبای شورابیل به چشم می خورند.
مساحت دریاچه در فصول گوناگون بین 80 تا 170هکتار متغیر بوده و گنجایش نهایی آن 14میلیون متر مکعب آب است.
این دریاچه در گذشته از دریاچه‌های شور منطقه به شمار می‌رفت که 15 سال پیش با انتقال بخشی از آب رودخانه بالیخلو به دریاچه‌ای با آب شیرین تبدیل شد.

این دریاچه در ارتفاع 1365 متری از سطح دریا قرار دارد و علت نامگذاری دریاچه شورابیل این بوده که قبلا آب این دریاچه بسیار شور بوده و افرادی که از بیماری‌های پوستی و رماتیسم رنج می‌ بردند برای درمان بیماری خود از گِل این دریاچه استفاده می‌کردند.

به گفته سالخوردگان، سطح آب این دریاچه تا پیش از این تغییرات، به علت شوری آب حتی در دمای پایین‌تر از 30درجه سانتیگراد زیر صفر نیز یخ نمی‌بست و مکان مناسب برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر بود.

این دریاچه که از منظره زیبایی برخوردار است، مجهز به امکانات جانبی همچون شهربازی و اسکله قایقرانی بوده و بیشتر در فصل‌های بهار و تابستان به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری استان اردبیل مورد استفاده اهالی و گردشگران قرار می‌گیرد.


مرگ دو دختر جوان در دریاچه شورابیل!

مرگ دو دختر جوان در دریاچه شورابیل!

مرگ دو دختر جوان در دریاچه شورابیل!

مرگ دو دختر جوان در دریاچه شورابیل!

به گزارش تابناک اردبیل، دی ماه 1393 بود که در حادثه تلخ و غم انگیز، 24 نفر از دانشجوهای ادبیات فارسی دانشگاه بعد از امتحانات برای رفع خستگی به سمت دریاچه شورابیل رفته و روی دریاچه یخ زده تصمیم به گرفتن عکس های یادگاری می کنند که با شکستن یخ ها 2 دختر دانشجو غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار