نوش دارو بعد از مرگ سهراب
بعد از سقوط قطعی تیم فوتبال آبی پوشان اردبیل به دسته سه، مسئولان امر با فرافکنی سعی می کنند هیچ مسئولیتی را در این باره نپذیرند.
کد خبر: ۳۸۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 21 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، این روزها شور و نشاط از هزاران جوان فوتبال دوست اردبیل که در سرما و گرما برای تماشای بازیهای تیم فوتبال شهرداری اردبیل به ورزشگاه تختی می‌رفتند دریغ شده است و این جوانان حسرت روزهای گذشته را می‌خورند و دیگر آن شور و نشاط در فوتبال اردبیل به چشم نمی‌خورد.

در سالهای اخیر تیم فوتبال شهرداری اردبیل که برای علاقه‌مندان و مردم فوتبال دوست اردبیل از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بود در اوج روزهای خود به سر می‌برد به طوری که جوانان این خطه با تمام قوا در هر مسابقه‌ای که در ورزشگاه تختی برگزار می‌شد به حمایت از تیم فوتبال خود می‌رفتند تا دین خود را به این تیم اردبیلی اداء کنند.

تیم فوتبال شهرداری اردبیل که حتی مدعی صعود به لیگ برتر فوتبال کشور و جزو تیمهای مطرح لیگ دسته یک بود متاسفانه با کش و قوس‌های فراوان این تیم روز به روز رو به نیستی رفت و به دلیل مدیریت نامناسب، نبود حمایت از سوی مسئولان و برخی حاشیه‌ها مشکلات زیادی گریبان‌گیر این تیم اردبیلی شد.

اردبیل که فوتبالیستهای مطرحی همچون علی دایی، کریم انصاری‌فرد، سجاد شهباززاده، مجتبی جباری، یعقوب کریمی، هاشم بیگ‌زاده را تحویل فوتبال کشور داده است این روزها وضعیت خوبی ندارد و تنها امید جوانان اردبیل که تیم فوتبال شهرداری بود به لیگ دسته سه سقوط کرده و دیگر آن شور و نشاط جوانان اردبیلی که برای تماشای بازیهای تیم فوتبال شهرداری اردبیل ساعتها قبل از بازی در ورزشگاه این شهر حاضر می‌شدند به چشم نمی‌خورد.

بررسی علل سقوط تیم فوتبال شهرداری به لیگ دسته سه در خانه مطبوعات اردبیل

امروز به همت خانه مطبوعات استان اردبیل جلسه‌ای با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل، مدیر سابق باشگاه شهرداری اردبیل و جمعی از ورزشی‌نویسان و خبرگزاریهای استان برگزار شد تا علل سقوط این تیم اردبیلی به لیگ دسته سه بررسی شده و برای همگان شفاف شود.

در این میان از شهردار و رئیس شورای شهر اردبیل نیز به جلسه دعوت شده بود که متاسفانه شهردار و رئیس شورای شهر در جلسه حضور نیافتند که این امر نیز بسیاری از سوالات را برای خبرنگاران و ورزشی‌نویسان استان بی‌جواب گذاشت چرا که این دو مسئول عزیز باید به خاطر احترام به مردم فوتبال دوست اردبیل هم که شده امروز در این جلسه حاضر شده و همه چیز را برای این مردم شفاف‌سازی می‌کردند.

جلسه بررسی علل سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ دسته سه با بحثها و چالشهایی همراه بود به طوری که برخی خبرنگاران از پاسخهای مسئولانی که در جلسه حضور داشتند قانع نشده و خواستار شفاف‌سازی این موضوع به صورت دقیق شدند.

بحثهایی که در این جلسه مطرح شد از نحوه واگذاری تیم فوتبال شهرداری اردبیل به یک فرد خاص، تغییر نام این تیم، تشکیل کمیته فنی، انتخاب مربیان گرفته تا حیف و میل شدن میلیونها پول بود که گرچه به برخی از سوالات در این جلسه پاسخ داده شد اما بسیاری از سوالات نیز بی‌جواب ماندند که خبرنگاران از پاسخهای داده شده نیز قانع نشدند.

فوتبال اردبیل این روزها با سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ دسته سه روزهای خوبی را نمی‌گذراند و در این میان به گفته برخی از مسئولان استان و نمایندگان مردم اردبیل در مجلس بیتدبیری توسط متولیان این تیم انجام شده که نیاز است مسئولان و متولیان تیم فوتبال شهرداری اردبیل به طور شفاف همه چیز را در مورد این موضوع بیان کنند و اگر کسی در این زمینه کوتاهی کرده است آمده و از مردم عذرخواهی کند.

در شان و جایگاه فوتبال اردبیل که بازیکنان این خطه در میادین بین‌المللی برای کشورمان افتخارات زیادی آفریدند نیست که این تیم حتی در لیگ دسته دو و یک نیز نماینده‌ای نداشته باشد و باید کسانی که دم از توسعه ورزش فوتبال در اردبیل می‌زنند به این سوال پاسخگو باشند که چرا تنها نماینده فوتبال اردبیل به دلیل بی‌تدبیری و مدیریت نامناسب و حاشیه‌های ورزشی به لیگ پایین سقوط کرد؟

دیگر این روزها همگان انتظار دارند که مسئولان و متولیان ورزش و تیم فوتبال شهرداری برای مردم ناگفته‌های علل سقوط این تیم به دسته سه را بیان کنند تا مردم بدانند چه بلایی بر سر تیم فوتبالی که حتی مدعی صعود به لیگ برتر بود آمده است.

فرصت‌سوزی، نبود ثبات مدیریتی و وجود مدیریت سایه عوامل اصلی افت تیم فوتبال شهرداری بود

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل در خصوص نحوه واگذاری تیم فوتبال شهرداری اردبیل اظهار داشت: هیئت فوتبال استان اردبیل مخالف واگذاری تیم شهرداری اردبیل به اشخاص بود و در این زمینه هیئت فوتبال استان تمام تلاش خود را انجام داد تا شهرداری و شورای شهر را از عدم تیم‌داری منصرف کند.

صمد نوتاش با اشاره به اینکه از سوی شهرداری و شورای شهر اعلام شد که تیم‌داری به دلیل محدودیتهای اداری برای آنها امکان پذیر نیست، افزود: شهرداری اردبیل در واگذاری تیم دچار خطا در تصمیم‌گیری شد و امتیاز تیم متعلق به شهردار بود و حال آنکه درصدد واگذاری بود باید پروسه واگذاری را رعایت می‌کرد.

وی تصریح کرد: واگذاری تیم فوتبال در کشورمان شرایطی دارد که باید هرگونه واگذاری بر طبق قانون بوده و در غیر این صورت وجاهت قانونی نخواهد داشت.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل بیان کرد: مجوز کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان اردبیل از الزامات واگذاری تیم است و باوجود اینکه گفته می‌شود تیم شهرداری واگذار شده ولی تاکنون هیچ قرارداد واگذاری به هیئت فوتبال استان نرسیده است.

نوتاش بابیان اینکه نگاه سیستمی در واگذاری تیم فوتبال شهرداری مشهود است، افزود: بی‌برنامگی در واگذاری تیم وجود داشته و هنوز معلوم نبود چه کسانی عجولانه تیم را واگذار کرده‌اند.

وی گفت: هیئت فوتبال استان برای جلوگیری از فروپاشی تیم تصمیم به تحویل تیم گرفت تا با فراهم شدن بخش خصوصی توانمند اداره تیم را بر عهده گرفته و یک طرح به شهردار ارائه کردیم که مورد موافقت شهردار قرار گرفته و مقرر شد تیم را به هیئت فوتبال تحویل بدهند که به یکباره نظرها عوض شد.

اما در خصوص عدم نتیجه‌گیری تیم شهرداری و سقوط به لیگ دسته سوم فارغ از مسائل واگذاری مواردی از قبیل نبود ساختار باشگاهی در عین خدمات زیاد و ارزنده برای فوتبال استان، نبود هیئت مدیره، مدیرعامل، کادر فنی و بازیکنان که از ارکان رسمی یک باشگاه محسوب میشود اما تیم شهرداری فاقد هیئت مدیره و مدیرعامل بود و این یکی از دلایل اصلی افت این تیم به شمار می‌رود اگر تیم هیئت مدیره داشت می‌توانست برنامه‌ریزی کند و در عین حال برای واگذاری تصمیم منطقی بگیرد و یا اینکه ادامه فعالیت داشته باشد که متاسفانه هم‌اکنون با دخیل بودن سایر عوامل در این راستا شاهد سقوط تیم شهرداری اردبیل به لیگ دسته یک هستیم.

نحوه واگذاری تیم فوتبال شهرداری اردبیل باید از طریق آگهی و مزایده انجام می‌شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه باید نحوه واگذاری تیم فوتبال شهرداری اردبیل 5 ماه قبل از طریق آگهی و مزایده اعلام می‌شد، افزود: متاسفانه در این زمینه متولی این تیم که شهرداری اردبیل است کوتاهی کرد و واگذاری تیم فوتبال شهرداری اردبیل ظرف 48 ساعت صورت گرفت.

ایوب بهتاج بیان کرد: بی‌شک در واگذاری تیم فوتبال شهرداری اردبیل در مدت 48 ساعت بسیار مشکلات زیادی وجود دارد و متولیان این تیم نیز در این 48 ساعت تصمیم گرفتند که تیم فوتبال شهرداری را به آقای حیدری واگذار کنند که این تصمیم نیز به دلیل نبود وقت انجام نشد.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان به هیچ وجه به تیم‌داری حرفه‌ای ورود نمی‌یابد و هیچ نقشی در واگذاری یا فروش تیم فوتبال شهرداری اردبیل ندارد و این خنده‌دار است که بگوییم اداره کل ورزش و جوانان در فروش و یا واگذاری تیم فوتبال شهرداری اردبیل نقش داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: علی‌رغم این که اداره کل ورزش و جوانان از نظر قانونی به تیم‌داری حرفه‌ای ورود نمی‌یابد اما برای اینکه رشد و توسعه فوتبال را در اردبیل شاهد باشیم این اداره کل زیرساختهای لازم از جمله زمین چمن را در اختیار تیم فوتبال شهرداری اردبیل قرار داد.

بهتاج اظهار کرد: کسانی که در مورد اداره کل ورزش و جوانان صحبت می‌کنند باید ابتدا نسبت به وظایف قانونی این اداره آگاه بوده و بعد در زمینه‌های مختلف اظهارنظر کنند چرا که اداره کل ورزش و جوانان به هیچ وجه حق ورود به تیم‌داری حرفه‌ای را ندارد.

در این میان سوالات زیادی از سوی خبرنگاران و ورزشی‌نویسان مطرح شد و علی‌رغم اینکه به برخی از این سوالات جواب داده شد ولی بسیاری دیگر از سوالها نیز از جمله چرا که اگر فردی صلاحیت تیم‌داری را نداشت تیم فوتبال شهرداری را به این فرد واگذار کردید، همچنان بی جواب ماند.

یکی از بحثهای داغ جلسه بررسی علل سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل به دسته سه تشکیل کمیته فنی بود که بسیاری از خبرنگاران و مسئولانی که در این جلسه حضور یافتند این کمیته را کمیته سرکاری یا به نوعی کمیته مشورتی خواندند که این امر نیز تعجب همگان را برانگیخت چرا که تصمیم این کمیته فنی بارها در تغییر مربیان سرنوشت ساز بوده است.

نبود شهردار و رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بسیاری از سوالات را بی‌پاسخ گذاشت تا همچنان مردم اردبیل در انتظار شفاف‌سازی علل سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ دسته سه فوتبال کشور باشند و نیاز است مسئولان مربوطه هرچه زودتر در این زمینه همه چیز را برای مردم بیان کنند.

تیم فوتبال شهرداری اردبیل جزو مدعیان صعود به لیگ برتر بود

علیپور، مدیر سابق باشگاه تیم فوتبال شهرداری اردبیل با بیان اینکه تیم فوتبال شهرداری اردبیل در سالهای گذشته مدعی صعود به لیگ برتر فوتبال کشور بود، افزود: متاسفانه امسال اتفاقاتی در فوتبال اردبیل رخ داد که دور از انتظار بود و در نهایت این تیم به لیگ دسته سه سقوط کرد.

وی مدارکی را نیز از نحوه فعالیت کمیته فنی و قراردادها و امضاهای در میان به جلسه آورده بود و در این میان توضیحاتی را در مورد نحوه واگذاری و فعالیت کمیته فنی مطرح کرد که برخی از خبرنگاران از توضیحات مدیر سابق تیم فوتبال شهرداری اردبیل نیز قانع نشدند.

وی تصریح کرد: جلسات کمیته فنی با حضور اعضا به طور منظم برگزار می‌شد و در این میان ما نیز ناراحت هستیم که شور و نشاط از جوانان فوتبال دوست اردبیل گرفته شده ست چرا که فوتبال اردبیل حرفهای زیادی را برای گفتن داشته و دارد و حق فوتبال اردبیل این نیست که حتی یک نماینده در لیگ دسته 2 نداشته باشد.

متولیان ورزش و اداره کل ورزش و جوانان در رابطه با تیم فوتبال شهرداری کوتاهی کرده‌اند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار تسنیم در اردبیل با انتقاد از مسئولان استان گفت: بی‌تدبیری مسئولان اردبیل عامل اصلی سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ دسته سه کشور بود.

صدیف بدری اظهار داشت: مهمترین عامل سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ دسته سه بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان استان، شهرداری، شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان بود که این مسئولان شور و نشاط اجتماعی را از هزاران جوان اردبیلی و هواداران تیم شهرداری گرفتند و باید شهرداری و شورای شهر و نیز اداره کل ورزش و جوانان در مقابل این فاجعه پاسخگو باشند.

وی افزود: در حالی که تیم فوتبال شهرداری اردبیل در آستانه صعود به لیگ برتر کشور قرار داشت متاسفانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی و کوتاهی و کم‌توجهی این تیم هم‌اکنون به لیگ دسته سه کشور سقوط کرده است و باید کسانی که در این امر کوتاهی کردند هرچه زودتر جوابگو باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من چندین بار به استاندار اردبیل، شورای شهر و مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل درباره حمایت از تیم فوتبال شهرداری تذکر دادم و از آنها خواستم جلسه‌ای برای بررسی موضوع تیم فوتبال شهرداری و حمایت از این تیم انجام شود که متاسفانه در این راستا این مسئولان کوتاهی کردند.

بدری بیان کرد: گرفتن شور و نشاط از هزاران جوان اردبیلی یک ظلم به استان اردبیل بود و بنده به شخصه پیگیر عوامل سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ دسته سه خواهم بود چرا که این کوتاهی به هیچ وجه قابل قبول نیست و مسئولان باید برای این امر پاسخ منطقی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تیم فوتبال شهرداری اردبیل بدون بررسی و ارزیابی به یک فردی واگذار شد که این فرد هیچ صلاحیت تیم‌داری نداشت، گفت: باید آنهایی که این تیم را به این شخص واگذار کردند دلایل واگذاری را طرح کنند تا موضوع به طور کامل برای مردم شفاف‌سازی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حق فوتبال اردبیل سقوط به دسته سه نبود چرا که با حضور این تیم در لیگ دسته یک و دسته دو کشور هرسال شاهد حضور تیمهای مختلف کشور در اردبیل بودیم که این امر علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای اقتصاد منطقه نیز بسیار موثر بود که متاسفانه عده‌ای این شوط و نشاط و فرصت مغتنم را از اردبیل دریغ کردند.

تنها تیم فوتبال اردبیل در رقابتهای لیگ دسته دوم بالاخره بعد از کش‌وقوسهای فراوان و بلاتکلیفی زیاد با قبول شکست مقابل شهید کریمی جویبار به لیگ دسته سوم سقوط کرد که این تیم امسال روند عجیب و غریب زیادی را طی نمود با توجه به اینکه ابتدای فصل امتیاز شهرداری به آبی پوشان پایتخت و شخص مجید حیدری به صورت رایگان واگذار شد اما این در حالی بود که هیئت فوتبال استان اردبیل هم خواستار این تیم بود که با این خواسته برخیها مخالفت کردند تا فوتبال اردبیل به این روزها بیافتد.

مجید حیدری در ابتدای فصل وعده‌های بسیار زیادی داد و حتی قول صعود این تیم به لیگ یک را هم مطرح کرد که این وعده‌ها به واقعیت تبدیل نشد.

در هفته‌های ابتدایی همه چیز آرام و تقریبا بی‌حاشیه ادامه یافت و حتی این تیم جزو بالانشینان گروه خود بود اما هرچه به هفته‌های میانی نیم فصل رسیدیم مشکلات تیم بیشتر شده و کم کم آن وعده‌های ابتدایی رنگ باخت و بالاخره بعد از کش‌وقوسهای فراوان امتیاز تیم فوتبال به هیچ نهادی واگذار نشد و بلاتکلیف تا آخر فصل در رقابتهای لیگ دو حضور یافت.

عدم ارائه تمرین، صدور کارت بازی برای بازیکنان جدید و رفت و آمدهای عجیب و غریب در کادر فنی و سرپرستی تیم نصفه و نیمه و دقیقه نود اعزام شدن از اتفاقات تلخ و ناخوشایند این فصل تیم اردبیل بود که سرانجام این تیم با باخت مقابل شهید کریمی جویبار در هفته بیست و یکم و یک هفته مانده به پایان بازیها به صورت رسمی به لیگ دسته سوم سقوط کرد و این بی‌تدبیری در فوتبال اردبیل به ثبت رسید.

اما نکته بسیار تاسف بار که می‌توان برای این سقوط بیان کرد عدم عذرخواهی مسئولان و متولیان ورزش در پی این سقوط بود چرا که همه جای دنیا وقتی تیمی نتیجه نگیرد حداقل کار عذرخواهی از مردم است که هیچ نهادی حتی زحمت عذرخواهی را به خود نداد تا عمق فاجعه تکمیل گردد.

باید مسئولان و متولیان ورزش که در گرفتن شور و نشاط از هزاران جوان اردبیلی نقش داشته‌اند پاسخگو باشند چرا که این روزها مطالبه مردم فوتبال دوست اردبیل این است که چه بلایی بر سر تیمی که مدعی صعود به لیگ برتر بود آمده است و حالا ما باید حسرت روزهای از دست رفته را بخوریم.

آری فوتبال اردبیل که مردان بزرگی همچون علی دایی را به دنیا معرفی کرده است این روزها در حسرت داشتن یک تیم در لیگ دسته 2 است که انتظار می‌رفت مسئولان و متولیان ورزش استان برای تحقق این امر اقدامات اساسی انجام دهند که متاسفانه در این زمینه کوتاهی محرزی را همه ما شاهد بودیم و یک سوالی که همه مردم فوتبال‌دوست اردبیل دارند این است که چه کسی پاسخگوی علل سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ دسته سه است؟ و چه کسانی در این زمینه کوتاهی کردند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار