نماینده رفع نقص آزمون ورودی دکتری سازمان سنجش گفت: امسال ۵۸ درصد داوطلبان آزمون دکتری خانمها و ۴۲ درصد آقایان هستند.
کد خبر: ۳۸۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 23 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، محمد هاشمیان نظری در جلسه توجیهی آزمون دکتری در اردبیل اظهار داشت: این جلسات توجیهی نیست بلکه جلسات یادآوری است و باید برای داوطلبان شرایط امن ایجاد کنیم تا داوطلبان در فضای مناسب به سوالات پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از استانهای برتر در برگزاری آزمونها است، تصریح کرد: آزمون دکتری از آزمونهای مهم است و داوطلبان توقع بالایی از مسئولان برگزاری آزمون دارند، تراکم در آزمون دکتری بیشتر است و امسال 58 درصد داوطلبان آزمون دکتری خانمها و 42 درصد آقایان هستند.

نماینده رفع نقص آزمون ورودی دکتری سازمان سنجش بیان کرد: نیمه اول اردیبهشت ماه 96 نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام می‌شود و امسال در پذیرش دانشجو 30 درصد آزمون و 70 درصد سوابق و مصاحبه تاثیرگذار است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه گفت: دو آزمون خیلی مهمی وجود دارد که یکی از آنها آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه بوده و دیگری آزمون تحصیلات تکمیلی به ویژه آزمون دکتری است.

مرتضی ابراهیمی با بیان اینکه هدف از این جلسه توجیهی، هماهنگی برای برگزاری مطلوب آزمون دکتری در روز جمعه است، افزود: برای برگزاری بهتر آزمون باید همه افراد در هر رده‌ای، با هماهنگی کامل در روز برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: همکاری و هماهنگی همه بخشها لازم است چرا که همه ما باید یک‌دست بوده و در برگزاری آزمون هیچ بالا و پایینی نداریم بلکه هر فرد باید به وظایف خود عمل کند.

مدیر حراست دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه داوطلبان آزمون دکتری با داوطلبان سایر آزمون ها متفاوت هستند و باید در برگزاری این آزمون دقت زیادی داشته باشیم، افزود: باید با داوطلبان برخورد مناسبی داشته باشیم چرا که برخورد مناسب و رفتار درست سبب می‌شود که مشکلی در روند برگزاری آزمون به وجود نیاید.

علیرضا دستور تصریح کرد: ورود تلفن همراه به محل آزمون هم برای داوطلبان و هم برای مسئولان برگزاری ممنوع است و تمامی داوطلبان را به یک چشم می‌بینیم و هیچ تفاوتی بین آنها برای ما وجود ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار