نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات عمده‌ قانونی در زمینه نظام مهندسی وجود دارد که طی طرحی در ماه‌های آینده در مجلس شورای اسلامی اصلاح می‌شود.
کد خبر: ۳۸۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 24 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، صدیف بدری در  مراسم بزرگداشت روز مهندس در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار کرد: قوانین مربوط به حوزه مهندسی و ساخت و ساز ایرادات عمده‌ای  دارد که طی یک طرحی که در کمیسیون عمرانی مجلس تهیه شده است در ماه‌های آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی  قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در  زمینه سیما و منظر شهرسازی نیز طرحی برای درآمد پایداری شهرداری در کشور آماده شده است که با بیش از 80 امضا تقدیم هیأت مدیره مجلس شده است که دغدغه‌های شهرسازی به صورت نظاممند خواهد شد و از اعمال سلیقه‌های متعدد در شهرهای مختلف جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 35 درصد از بیکاران در سطح جامعه فارغ‌التحصیلان رشته‌های ساختمان، تولید و مهندسی هستند و اگر رشته‌های فنی کامپیوتر را هم به آنها اضافه کنیم بیش از 50 درصد بیکاران جامعه فارغ‌التحصیلان  رشته‌های فنی و مهندسی محسوب می‌شوند.

بدری گفت: در بین رشته‌های ساختمانی که از 7 رشته اصلی تشکیل شده است مهندسان عمران بیش از 50 درصد از بیکاران در این حوزه را تشکیل می‌دهند و  این در حالی است که در استان اردبیل 1.5 میلیون مترمربع قابلیت برای ساخت و ساز وجود دارد که برای فارغ‌التحصیلان در این حوزه نیاز به 4 میلیون مترمربع فضا برای ساخت و ساز وجود دارد.

وی اظهار کرد: در 6 سال گذشته فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی چهار برابر بیشتر شدند و متاسفانه رکود سال‌های گذشته در حوزه مسکن باعث افزایش مشکلات در این حوزه شده است و دولت باید به این وضعیت توجه ویژه‌ای  داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد فارغ‌التحصیلان در نظام مهندسی کشور بیش از 400 هزار نفر هستند و این تعداد نیروی متخصص باعث شده است که ما در  حال حاضر مشکلی از نظر توسعه‌ای در کشور نداشته باشیم ولی این مسئله در دراز مدت به کیفیت اقدامات انجام شده در کشور لطمه وارد  می‌کند.

بدری افزود: ایران بعد از روسیه و آمریکا سومین کشور در در دنیا است که بیشترین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را هر ساله تحویل جامعه می‌دهد و این نشان دهنده توانمندی‌های بالای جامعه ما است که باید در مسیر درست از این ظرفیت استفاده شود.

وی عنوان کرد: مهندسان نقش محوری در توسعه و آبادانی یک جامعه دارند و مهندسان  ما باید صاحبان  ایده و خلاق باشند زیرا حوزه‌های کاری بسیاری در رشته‌های مهندسی در سطح جهان وجود دارد که مهندسان ما به آنها ورود نکردند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به نقش شهدای مهندس در طول انقلاب به ویژه در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور  شد: اهداف والای آنها و زحمات این شهدا در جنگ باعث شده است  که کشور ما اکنون در  آرامش و ثبات به سر برد و ما پیشرفت‌های کنونی کشور را در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه‌های مهندسی مدیون خون پاک این شهدا هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار