وزیر بهداشت در همایش ملی سلامت دهان و دندان سمنان مطرح کرد:
به گزارش تابناک سمنان، سمنان- وزیر بهداشت با بیان اینکه سرچشمه بیماری‌هایی مانند سرطان‌های دستگاه گوارش از بیماری‌های دهان و دندان است، گفت: ۲۵ درصد هزینه‌های مردم در بخش سلامت مربوط به بخش دهان و دندان است.
کد خبر: ۳۸۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 24 February 2017

به گزارش تابناک سمنان، سمنان- وزیر بهداشت با بیان اینکه سرچشمه بیماری‌هایی مانند سرطان‌های دستگاه گوارش از بیماری‌های دهان و دندان است، گفت: ۲۵ درصد هزینه‌های مردم در بخش سلامت مربوط به بخش دهان و دندان است.

ویزیت و مشاورههفت میلیون دانش‌آموز یکی از اقدامات مؤثر وزارت بهداشت

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر جمعه در آیین اختتامیه همایش ملی سلامت دهان و دندانبه میزبانی سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن اشاره به اینکه بهداشت دهان و دندان ازجمله مواردی است که کمتر به آن پرداخته‌شده و باید ارائه خدمات در این حوزه ارتقا پیدا کند، ابراز داشت: یکی از اقدامات مؤثر وزارت بهداشت ویزیت و مشاورههفت میلیون دانش‌آموز است تا مقاطع تحصیلی بالاتر و در بزرگ‌سالی با دندان‌های پوسیده و خراب کمتری مواجه باشند که لزوم توجه به آن می‌تواند در بروز بیمارهای گوارشی نیز اثرگذار باشد.


طرح نظام سلامت پوشش بیمه‌ای۱۱میلیون نفر را در بر داشت

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یکی از طرح‌های موفق دولت یازدهم را اجرای طرح نظام سلامت خانوار برشمرد و ابراز داشت: اجرای این طرح یکی از برنامه‌های جامعی است که توانست درد و رنج بیماران را تا حدود زیادی کاهش دهد هرچند در آغاز اجرای آنعلاوه بر کمبود دارو ۱۳میلیون نفر از افراد جامعه نیزبیمه نبودند اما هم‌اکنون شاهد پوشش بیمه‌ای۱۱میلیون نفر هستیم.

سهم بیماران از پرداختی‌ها در مناطق شهری به شش درصد و در مناطق روستایی به سه درصد کاهش یافت

وی افزود: تا قبل از دولت یازدهم بیماران باید ۷۰درصد هزینه‌های درمانی را از جیب خودپرداخت می‌کردند و تنها ۳۰درصد توسط دولت پرداخت می‌شد که نشان می‌دهد درگذشته مردمبیشترین پرداختی را در درمان داشتند ولی اکنون با اجرایی شدن طرح نظام تحول سلامت سهم بیماران از پرداختی‌ها در مناطق شهری به شش درصد و در مناطق روستایی به سه درصد کاهش یافت و مابقی آن را دولت پرداخت کرد و این اقدام ارزشمندی بود.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه تصریح کرد: طرح تحول در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات اجرایی شد تا بتواند به‌تدریج با همکاری خدمتگزاران عرصه سلامت شاهد ارتقا در نظام سلامت باشیم که دراین‌بین باید گفت طرح نظام سلامت وظیفه ذاتی دولت بود که باید اجرا می‌شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار