کد خبر: ۳۸۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴ 25 February 2017
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد گفت: در برنامه ششم طبق مواد قانونی که دیده شده است، ظرفیت خوبی را در حوزه گردشگری خواهیم داشت.

وی افزود: اساس کار در قانون بودجه رقم می‌خورد، که باید با همکاری نمایندگان از اعتبارات مناسب برای حوزه گردشگری برخوردار شویم و به اهداف برسیم.

وی گفت: عمده مسائل مربوط به حوزه گردشگری از سوی بخش خصوصی رقم می‌خورد، لذا تلاش داریم تا به بهترین نحو از بخش خصوصی حمایت شود که  سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در زمینه اقامت و اسکان به بهره‌برداری برسد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه پنج هتل نیز از سوی بخش خصوصی در یزد در دست احداث است، خاطر نشان کرد: موزه منطقه‌ای یزد نیز از مواردی است که باید با حمایت‌های مسؤولان به بهره‌برداری رساند.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل زمینی در خارج از شهر اختصاص یافت و 30 درصد پیشرفت نیز حاصل شد، اظهار کرد: با تلاش امام جمعه فقید یزد یکی از واحدهای میراثی و قدیمی به این کار اختصاص یافت که برای بازسازی و بهره‌برداری نیاز به حمایت جدی میراث فرهنگی در سطح کشور دارد.

میرمحمدی تصریح کرد: اشیای ارزشمندی در استان داریم که ظرفیت عظیمی برای جاذبه‌های گردشگری فراهم می‌کند، که ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز خوب است اما باید بیش از گذشته رشد پیدا کند، ضمن اینکه موضوع گردشگری تنها به زیرساخت‌ها برنمی‌گردد بلکه باید با تعامل و روابط گسترده با کشورها زمینه حضور گردشگران نیز فراهم شود تا ظرفیت‌های داخلی مغفول نماند.

استاندار یزد با بیان اینکه رویکرد دولت، تقویت مناسبات و ارتباطات است، گفت: علی‌رغم اینکه بسیاری کارشکنی می‌کنند تا این مناسبات تقویت نشود، دولت مجدانه به دنبال تقویت مناسبات و روابط است که به نتایج خوبی نیز دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به نقش گردشگران در مسائل فرهنگی اظهار کرد: عمده برخوردها با گردشگران انفعالی است و همیشه مطرح می‌شود که گردشگران روی ما تأثیر می‌گذارند در حالی که ما نیز می‌توانیم روی گردشگران تأثیرگذار باشیم.

میرمحمدی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه در این زمینه تصریح کرد: اگر بنیان‌های اعتقادی ما سست باشد باید آن را تقویت کنیم تا بجای تاثیرپذیری‌ها تاثیرگذاری شایسته داشته باشیم نه اینکه یک صنعت ارزشمند و درآمدزا را به دلیل تاثیرپذیری احتمالی محروم کنیم.

وی با بیان اینکه نباید برخورد انفعالی داشته باشیم،افزود: باید قوی وارد شویم و تاثیرگذاری داشته باشیم که خوشبختانه امروز در بسیاری از زمینه‌ها قوی هستیم که نمونه آن در دوران جنگ تحمیلی قابل مشاهده است و پس از آن تحریم‌های ظالمانه‌ای که داشتیم موجب نشد ایران بترسد و جا بزند و امروز می‌بینیم با این مشکلات چه جایگاه خوبی در منطقه و جهان داریم.

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت فرهنگی گردشگری خاطرنشان کرد: متأسفانه همواره از این ظرفیت غافل بوده و آن را نیز تضعیف کردیم در حالی که این ظرفیت عظیم می‌تواند فرهنگ ما و صلح‌طلبی ما را به جهانیان معرفی کند و سؤوال‌هایی را ایجاد کنیم تا به دنبال پاسخ آن بروند که در نتیجه به نفع ما خواهد بود.

میرمحمدی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها و امکانات لازم در این حوزه اظهار کرد: می‌توانیم در ارتباط با محتواها و پیام‌هایی که برای جذب گردشگر و معرفی گردشگری مؤثر است، اقدام بهینه داشته باشیم.
باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار