تابناک اردبیل بررسی می کند
گمان می رود که اروجعلی محمدی همزمان با تشکیل پرونده تخلفات مالی کشت و صنعت مغان در 6 ماه پیش در دادسرا از سمت خود استعفا کرده است.
کد خبر: ۳۹۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 07 March 2017
به گزارش تابناک اردبیل ، یک منبع مطلع در شرکت کشت و صنعت مغان با تأیید خبر استعفای اروجعلی محمدی از مدیرعاملی این شرکت اظهار کرد: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حدود شش ماه قبل در نامه‌ای از سمت خود استعفا داده بود.

اروجعلی محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از زمان تصدی این مسئولیت از حدود 3 سال پیش به کرات مدعی بود که این شرکت در دولت احمدی نژاد به دلیل سوء مدیریت در آستانه ورشکستگی قرارگرفته بود و برخی به قصد غارت و طعمه به این شرکت نگاه می کنند حال آن که او اجازه نخواهد داد تا کشت و صنغت مغان به بخش خصوصی واگذار شود.

اما دیری نپایید که ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی و در نشست علنی یازدهم شهریور ماه جاری مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مواد کشاورزی، صنعتی و مکانیزه کشور است که در گذشته مدیرعامل های آن از افراد تحصیل‌کرده در سطح دکتری و مرتبط با کشاورزی انتخاب می‌شد اما اکنون جای تعجب است که این هلدینگ بزرگ کشاورزی و صنعتی توسط فردی اداره می‌شود که سوادی در حد دیپلم دارد و به لحاظ ارتباط سیاسی بعد از دوره بازنشستگی با یک عده افراد ناکارآمدی این شرکت را اداره می‌کند.

ولی ملکی افزود: از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم هرچه سریع‌تر نسبت به بررسی اسناد و مدارکی که در خصوص حیف و میل اموال در هلدینگ مذکور است، بپردازد و نسبت به عزل مدیران متخلف اقدام کند!

اتهامی که این بار به سمت اروجعلی محمدی کمانه کرد و نماینده مجلس در اقدامی غیرمنتظره به مدیرعامل کشت و صنعت مغان آن هم از تریبون مجلس مطرح کرد و بنا بر گفته ها، همین موضوع ضربه کاری را بر سیاستمدار کارکشته وارد کرد.

همزمان با افشاگری این نماینده مجلس، ناصر عتباتی دادستان اردبیل از تخلفات مالی در کشت و صنعت مغان پرده برداشت و گفت: پرونده تخلفات مالی از سوی سازمان بازرسی استان گزارش شد و قرار مجرمیت و کیفر خواست صادر شده که در دادگاه صالحه رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: دو نفر از مدیران ارشد مجموعه کشت و صنعت مغان به دلیل اتهامات مالی احضار، قرار تأمین صادر و به زندان معرفی شدند که بعد از انجام تحقیقات و ارائه تأمین لازم، فعلا آزاد هستند.

دادستان اردبیل که پیش از این پرونده را باز نکرده بود درجلسه هم‌اندیشی رسانه‌ها با مسئولان استان اردبیل در دوازدهم دیماه جاری،گفت: برای مدیرعامل فعلی کشت و صنعت مغان و معاون وی یک فقره حکم صادر شده و به دو ماه انفصال از خدمت محکوم شده‌اند و این حکم در مرحله رسیدگی است و قطعیت نیافته است.

وی افزود: در مورد دو پرونده اختلاس مالی نیز دلایل و مدارک کافی طرح شده و قرار بازداشت صادر و متهمان سپس با وثیقه دولتی آزاد شده اند.

به گفته عتباتی، مدیران عامل سابق و فعلی شرکت کشت و صنعت مغان به دلیل تخلفات مالی بازداشت شدند و هر چند کشت و صنعت مغان می‌توانست مصداق بارز اقتصاد مقاومتی باشد اما از بابت ضعف مدیریت، عدم استفاده از نیروهای متخصص و حیف‌ومیل مالی با انتقاد جدی مواجه است و خود ما هم انتقاداتی داریم.

اروجعلی محمدی همواره در دوران مسئولیت خود در مقابل واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی از خود تعصب و مقاومت خاصی نشان می داد به طوری که گفت: شرکت کشت و صنعت در حقیقت ناموس، حیثیت و آبروی استان اردبیل است که هیچ کس حق ندارد به آن خدشه‌ای وارد کند و دولتی ماندن آن در حقیقت کمک به توسعه کشاورزی منطقه است که می‌تواند نقطه اتکا به صنعت سودآور کشاورزی باشد و این نتایج ارزشمندی نیز به همراه دارد.

او درماههای اخیر در مانور قدرت در مقابل منتقدین به شیوه مدیریت وی و نیز اعتراضات مکرر کارگران به خاطر پرداخت نشدن حقوق و اخراج فله ای، از ماشین آلات مکانیزه و تجهیزات جدید در این بنگاه پرده برداری کرد که به گفته او برای تامین آن به میزان ۲۵ میلیارد تومان هزینه شد.

اروجعلی محمدی اسفندماه ۱۳۹۲ به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان معرفی شد.در سوابق سیاسی مدیرعامل کنونی شرکت کشت و صنعت مغان، عضویت در ارکان حزب مشارکت مشاهده می شود.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس‌آباد با داشتن اراضی وسیع کشاورزی، دو هزار و 600 هکتار باغ‌های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر به فرد کشور است.

 


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
کشت و صنعت مغان ... و با خیال راحت استعفا می دهد
خودم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
شما که این مطلب و نوشتین امروز که ۲۷۰ هزار تن زیتون به فروش نرسیده بعد از رفتن ایشون ، امروز که اون همه هکتار زمین کشاورزی تعطیل شده و دیگه کشت نمیشه ، شیر دهی به کمتر از نصف رسیده کجا هستید ؟ کشت و صنعت امروز در ۱۶ مهر ۹۶ داره به مزایده گذاشته میشه برای فروش ،
خودش
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
با سلام خدمت مسولان ٢٧٠تن زيتوني در كار نيست از هر جاي ايران براي خريد زيتون امدند ولي بخواطر كم بار بودن زيتون هيچ كس قادر به خريد زيتون نشد البطه ناگفته نماند بنا به دلايلي امسال زيتون مرغوب هر سال را نداشتيم و از لحاظ تناژ محاسبه شده كفقط از چند صد هكتار زيتون ٧٥تن زيتون برداشت شده نه اقاي محمدي مسول فروش بودند نه پور پيغمبر ...
همه ما شاهد كارها و عملياتهايي ك در سرتاسر شركت انجام ميگيره هستيم و ميدانيم ك چه كسي كار بلد است يا نه ميدانيم ك دليل به فروش نرسيدن زيتون چيست اقاي xشما درسته طرفدار اقاي محمدي هستين دليلش هم صرفا اين است ك از جنوبيترين شهر ايران به كمك اقاي محمدي امديد و كارو بارتان گرفته خدارو شكر .
اقاي محمدي كارشان مديريت شركت بود ولي كار امسال منو شماست اگر شمايي رييس يكي از واحدها هستين به كارتان اهميت ميدادين زيتونها مثل سالهاي قبل به فروش ميرفت و به مديريت هم ربط نداشت مگر خريدار زيتون براي خريد نيامد؟
امدند ولي محصولي در كار نبود ك بخره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار