در این 9 ماه چرا سکوت اختیار کردید؟
نماینده پارساباد پس از 9ماه از دوره نمایندگی و متعاقب استعفای اروجعلی محمدی از مدیرعاملی کشت و صنعت مغان، سکوت خود را شکسته و از شبکه ناسالم اداری و مالی این شرکت پرده برداشت!
کد خبر: ۳۹۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 09 March 2017

به گزارش تابناک اردبیل، شکور پورحسین شقلان با تحصیلات دکترای حقوق از دانشگاه شهید بهشتی تهران و به گفته خودش 15 سال سابقه قضاوت در سطح عالی کشورو قاضی ویژه مبارزه با زمین خواری، پس از سپری شدن 9 ماه از دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و درست متعاقب استعفای اروجعلی محمدی از مدیرعاملی شرکت کشت و صنعت مغان، بدون توضیح درباره دلیل سکوت خود-البته ممکن است ناشی از بی اطلاعی او از اتفاقات در کشت و صنعت مغان باشد-(ضعف عملکرد در وظیفه نظارتی) در این مدت درباره شیوه مدیریت دراین بنگاه اقتصادی بزرگ، از شبکه ناسالم اداری و مالی دراین مجموعه خبر داده و گفته است که در صورت بی توجهی مسئولان وزارت جهادکشاورزی به خواسته او، پورحسین کفن پوش خواهد شد!

اکنون نماینده پارساباد در مجلس با پیشینه ارزشمند تحصیل و تجربه در مسایل حقوقی و قضایی که در  شرایط حاضر در مواجهه با پرونده کشت و صنعت مغان وااسفا سر دهد، در برابر این پرسش جدی افکار عمومی قرار می گیرد که اگر از روند فسادآلود اداری در این شرکت باخبر نبوده باید ضعف خود را از بابت وظیفه نظارتی با شجاعت تمام بپذیرد و اگر مطلع بوده و به جای اقدامات پیشگیرانه و همکاری نهادهای نظارتی مسئول مقابل روند مسئله برانگیز این بنگاه اقتصادی ایستادگی نکرده است، به خاطر ضعف در اجرایی کردن قدرت حاصله از رای مردم برای نمایندگی، عذرخواهی کند.

نماینده پارساباد و بیله سوار در گفتگویی با اشاره به اینکه در مدیریت قبلی کشت و صنعت مغان بستر بهره‌برداری‌های مختلف از این مجموعه وجود داشت،‌اظهار کرد: متاسفانه کشت و صنعت مغان تبدیل به حیاط خلوت برخی از مدیران ارشد کشوری بود و ما اجازه ادامه‌دار بودن این روند را نخواهیم داد.

وی گفت: کشت و صنعت مغان در دوران طلایی خود 7 هزار پرسنل رسمی و 3 هزار پرسنل غیررسمی داشت ولی متاسفانه در سال‌های گذشته به علت مدیریت سلیقه‌ای و سوءمدیریت شاهد رکود در این مجموعه وسیع اقتصادی بودیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیریت قبلی وابسته به یک شبکه ناسالمی بود که از سطوح مدیریتی بالاتر در کشور اداره می‌شد و خود وی فردی سیاسی بود و سعی می‌کرد با لابی‌گری مجموعه کشت و صنعت مغان را اداره کند که این وضعیت به هیچ عنوان به سود مردم این منطقه نخواهد بود.

پورحسین ادامه داد: در بحث کشت و صنعت مغان بنای نمایندگان استان تعامل با دولت بود که با عدم تعامل در این زمینه مواجه شدیم و خوشبختانه نهادهای نظارتی تخلفات مدیریت قبلی در این مجموعه ورود کردند و پرونده قضایی آن در دادگستری و پرونده‌های تخلفات اداری آن نیز توسط سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی است.

وی بیان کرد: مدیریت قبلی با بکارگیری بازنشستگان در کشت و صنعت و استخدام مشاوران با حقوق‌های بالا و عدم بکارگیری نیروهای بومی باعث ایجاد مشکلات فراوان در این مجموعه شده بود و ما از ادامه‌دار بودن این روند با انتصاب مدیرعامل همسو با روند قبلی کاملا مخالف هستیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس افزود: نمایندگان حق دارند در مقام نظارت بر این مسائل ورود کنند و در این مورد مجمع نمایندگان استان سئوالی از وزیر جهاد کشاورزی در مجلس پرسیدند که متاسفانه پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردیم.

پورحسین اظهار کرد: اخیرا انتصاب‌های نادرستی در کشت و صنعت مغان توسط مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و ابلاغی از جانب وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر انتصاب فردی نالایق در این مجموعه باعث اعتراض مجمع نمایندگان استان و استاندار اردبیل شده است.

وی گفت: اگر روند  بی‌توجهی به نمایندگان و مسؤولان ارشد استانی در مورد انتصاب فرد شایسته در مجموعه کشت و صنعت مغان از جانب وزارت جهاد کشاورزی ادامه پیدا کند به عنوان نماینده مردم مغان کفنپوش خواهم شد و این اقدام را برای حفظ حقوق مردم این منطقه انجام خواهم داد.

شایان گفتن است که تابناک اردبیل پیش از این پشت پرده استعفای اروجعلی محمدی از مدیرعاملی شرکت کشت و صنعت مغان را گزارش کرده بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
واقعا این مردم گناه دارند فقر و بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان و وجود نمایندگان ترسو و نبود نظارت بر عملکرد مدیران ضعیف نبود راههای خوب و آسفالته مخصوصا در شهر زر خیز پارس آباد مغان بدلیل ضعف شهرداریها تعویض های مکرر و بی برنامه شهرداران و استانداری به مدل خاقانی از معظلاتی است که این استان باهاش دست و پنجه نرم میکنه. بیست سال پیش در طرف جمهوری آذربایجان شهرهای مانده از دوران کمونیسم ویران و خالی از سکنه بودند در حالیکه الان هر شهری به اندازه 5 استان ارذبیل مدرن هستند و سرمایه دارند.
نماینده باید جرات و شجاعت حرف زدن داشته باشد و این ربطی با تحصیل و تجربه و ... ندارد/این موضوع در مورد مسئولان اجرایی استان هم صدق میکند.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
ای کاش می شد مثل تغییر استاد که گاها به درخواست دانشجوها صورت می گیرد، نماینده هم قبل از اتمام 4 سال هم برای نماینده اعلام بی کفایتی می شد و می رفت کنار...................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار