کد خبر: ۳۹۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 11 March 2017
پژوهش ها نشان داده اند که پیوندی قوی بین چربی اضافی بدن و خطر افزایش یافته ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد.

سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان های مردانه است، اگرچه بسیاری از مردان از عواملی که آنها را در معرض خطر این بیماری قرار می دهند، آگاه نیستند.

4 عامل که خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهند

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "بلمارا هلث"، در شرایطی که معاینه منظم اهمیت دارد، با توجه به هر یک از این عوامل خطرآفرین ممکن است نیاز باشد تعداد دفعات مراجعه به پزشک را نیز افزایش دهید.

چاقی

آیا اضافه وزن دارید یا چاق هستید؟ پژوهش ها نشان داده اند که پیوندی قوی بین چربی اضافی بدن و خطر افزایش یافته ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. در همین راستا، وزن خود را باید در سطح سالم و متعادل نگه دارید، که برای دستیابی به این هدف می توانید یک رژیم غذایی سالم و متعادل و انجام منظم ورزش را در دستور کار خود قرار دهید تا هر چه بیشتر به کاهش خطر کمک شود.

سن

افزایش سن یکی از عوامل کلیدی در افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات محسوب می شود، که شایع‌ترین شکل از بیماری است که مردان بالای 70 سال را تحت تاثیر قرار می دهد. البته این به معنای آن نیست که مردان زیر 70 سال در معرض خطر قرار ندارند و در همین راستا، معاینات منظم از اهمیت ویژه ای برای حصول اطمینان از حفظ سلامتی برخوردار است.

سابقه خانوادگی

اگر یکی از اعضای خانواده شما مبتلا به سرطان پروستات بوده است، شما نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری قرار دارید. خطر ابتلا به سرطان پروستات در صورتی که این فرد در سنین جوانی به این بیماری مبتلا شده باشد، هر چه بیشتر افزایش می یابد.

قد

باور کنید یا خیر، قد شما می تواند در احتمال ابتلا به سرطان پروستات نقش داشته باشد. پژوهش های پیشین همبستگی مثبت بین قد و خطر ابتلا به سرطان پروستات را نشان داده اند. این به معنای آن است که مردان قد بلندتر احتمال بیشتری در مقایسه با همتایان کوتاه قامت‌تر خود به سرطان پروستات مبتلا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار