"طرح کاشت نهال" با هدف کاشت 65هزار اصله نهال در یک سال آینده ،با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد از سوی شهرداری اردبیل آغاز شد .
کد خبر: ۳۹۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 13 March 2017
به گزارش تابناک اردبیل، "طرح کاشت نهال" همزمان با هفته منابع طبیعی عصر پنجشنبه با حضور دانش آموزان عضو بنیاد کودک اردبیل در مجموعه گردشگری دریاچه شورابیل اردبیل کلید خورد .

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه طرح کاشت ۶۵ هزار اصله نهال در اردبیل با شعار «همه با هم زندگی بیافرینیم» انجام می شود افزود: در قالب این طرح بالغ بر پنج هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در مجموعه گردشگری دریاچه شورابیل اردبیل کاشته می شود .

حمید لطف اللهیان اضافه کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی، شهرداری اردبیل طرح های زیادی را برای توسعه فضای سبز مرکز استان به اجرا گذاشته که یکی از این طرح ها کاشت نهال با مشارکت تشکل های مردم نهاد است .

وی با اشاره به اینکه بنا داریم طی سال ۹۶ کاشت بیش از ۶۵ هزار اصله نهال را در اردبیل و در مناطق چهارگانه به اجرا درآوریم و سرانه فضای سبز را به ازای هر نفر از 7.7متر مربع به 8.3 متر مربع برسانیم تصریح کرد: دراین طرح نهال ها در گونه های مختلف و سازگار و مقاوم با شرایط آب و هوایی از جمله درخت صنوبر ، سرو، کاج و درختان میوه در مناطقی که نیاز به توسعه فضای سبز دارد، کاشته می شود .

شهردار اردبیل با تاکید بر اینکه بنا داریم با اجرای این طرح ها، میزان فضای سبز اردبیل را در سال آینده به سرانه مطلوب ملی برسانیم، یادآور شد: در حال حاضر فضای سبز اردبیل بالغ بر ۳۷۳ هکتار می باشد .

وی گفت: هدف از توسعه فضای سبز افزایش مشارکت آموزش های عمومی تشکل های مردمی است که نتایج خوبی در پی داشته است .

شهردار اردبیل افزود: این طرح در طول هفته منابع طبیعی باحضور تشکل های مردمی، جامعه پزشکان، ورزشکاران برگزار می شود که مراسم بعدی روز شنبه  21 اسفند در باغ جیرال برگزار می شود .

لطف اللهیان به مشارکت بنیاد کودک و تشکل های مردم نهاد جامعه پزشکان اشاره کرد و افزود: این مشارکت ها بویژه از سوی دانش آموزان و نیز جامعه پزشکی به عنوان قشر مورد اعتماد جامعه نگرش خاص به این مقوله و اهمیت فضای سبز را نشان می دهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار