اردبیل – مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان از برگزاری هزار و ۱۴ دوره آموزش امداد و نجات در استان از ابتدای سال جاری خبر داد .
کد خبر: ۳۹۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 13 March 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بهرام غیبی در تشریح اقدامات هلال‌احمر استان در سال جاری تصریح کرد: بخش مهمی از برنامه‌های هلال‌احمر معطوف به برنامه‌های آموزشی است و آموزش‌ها در گروه‌های تخصصی، عمومی و همگانی برگزار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۱۶ دوره تخصصی برای ۶۴۳ نفر و هزار و ۱۴ دوره آموزش همگانی برای ۳۵ هزار و ۵۶۵ نفر برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تأکید کرد: دوره‌های آموزشی عمومی رایگان بوده و مبلغ ناچیزی جهت صدور مدرک دریافت می‌شود.

به گفته غیبی در سال جاری سامانه مدیریت اطلاعات حوادث نیز خریداری و ساماندهی شد که بر اساس آن می‌توان امکانات و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی را وارد کرد و از این امکانات در شرایط بحرانی یا امداد و نجات استفاده می‌شود.

وی افزود: در واقع این سامانه به مانند اتاق مدیریت بحران بدون نیاز به حضور مستقیم در شرایط بحرانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان به تجهیز انبارهای امدادی به میزان نیاز ۲۰ درصد جمعیت استان با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اشاره کرد و گفت: علاوه بر این در سال جاری تیم واکنش سریع امدادی استان نیز آموزش‌های لازم را دریافت کرد.

غیبی تصریح کرد: این تیم متشکل از ۵۰ نفر نیروی امدادی است که می‌توانند در شرایط بحرانی سخت نسبت به امدادرسانی اقدام کنند.

وی افزود: نیروهای امدادی استان شامل ۶۴۶ تیم در سال جاری در ۴۲۲ حادثه حضور یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تأکید کرد: در این حوادث به ۱۰ هزار و ۸۴۷ نفر امداد رسانی شده و ۶۱۰ نفر نیز اسکان اضطراری داشتند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار