رئیس اتاق اصناف خلخال گفت: به علت رکود حاکم بر بازار در سال جاری پروانه 110 واحد صنفی به درخواست صاحبان واحدها باطل و این واحدهای صنفی اقدام به جمع اوری محل کسب خود کردند.
کد خبر: ۳۹۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 14 March 2017
به گزارش تابناک اردبیل، حجت مددی در جلسه کمیسیون نظارت خلخال با بیان اینکه رکود حاکم بر بازار ناشی از بی پولی مردم و وضعیت بد اقتصادی در این شهرستان است افزود: 2 هزار و 500 واحد صنفی به صورت مجاز و پروانه دار و 300 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در این شهرستان فعالیت دارند.
 
وی از راه اندازی 45 واحد صنفی فروش فوق العاده و ویژه در آستانه سال نو در شهر خلخال خبرداد و گفت: بدلیل امکان پذیر نبودن راه اندازی نمایشگاه فروش بهاره کالا این واحدهای صنفی با تخفیف 20 درصدی اقدام به عرضه کالا به مردم می کنند.
 
وی با بیان اینکه در نمایشگاه های برپا شده فروش بهاره سال های گذشته به جای تولید کنندگان کالا بیشتر دستفروشان اقدام به شرکت در این نمایشگاه کرده و اجناس عرضه شده در آن از کیفیت مناسبی برخوردار نبود اظهار کرد: امسال با نظر موافق اعضای کمیسیون نظارت خلخال به جای این نمایشگاه 45 واحد صنفی فروش ویژه راه اندازی و با نصب بنرهای بزرگ در محل ، این واحدها برای خرید آسان مردم با قیمت مناسب و پایین تر از بازار مشخص شده اند.
 
بقیت الله بابایی ، رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال نیز در این جلسه از اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی خبرداد و گفت: این طرح از 15 اسفند آغاز و تا 25 فروردین سال آینده با هدف نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات به مردم و میهمانان این شهرستان ادامه خواهد یافت.
 
وی از آماده سازی 20 واحد نانوایی برای پخت نان گرم مورد نیاز مردم و مسافران در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: علاوه بر فعالیت شبانه روزی نانوایی های شهر چند واحد صنفی خدماتی از جمله مکانیکی ، باطری سازی ، پنچر گیری و فروشگاه لوازم یدکی خودرو به عنوان کشیک تعطیلات انتخاب شده و در ایام نوروز به مردم و گردشگران خدمات ارائه خواهند کرد.
 
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود.
 
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار