رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از مصدومیت ۸۳ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 15 March 2017
به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری گفت: از تعداد ۸۳ نفر مصدوم، ۴۲ نفر به دلیل سوختگی ناشی از انفجار مواد محترقه و آتش‌بازی و ۲۶ نفر به جهت آسیب‌دیدگی چشم و صورت دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه در حوادث چهارشنبه‌سوری اردبیل تلفات جانی و قطعی عضو گزارش نشده است، اضافه کرد: چهار نفر از مصدومان به دلیل سوختگی کمتر از ۲۰ درصد در بیمارستان‌ها بستری شده و مابقی به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: در حادثه انفجار خانه مسکونی در اردبیل طی روزهای گذشته هشت نفر فوت و سه نفر مصدوم شده بودند.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل هم اظهار کرد: امسال با هماهنگیهای انجام شده با نیروهای امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان در این حوزه خوشبختانه تلفات جانی جدی در اردبیل نداشتیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل وضعیت مصدومیتها و حوادث امسال چهارشنبه آخر سال امسال را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مناسب ارزیابی کرد و افزود: با حضور نیروهای انتطامی، امدادی، آتش‌نشانی و سایر دستگاههای متولی در این زمینه و ملاحظه مردم در رعایت ایمنی امسال شاهد کاهش حوادث و مصدومیتها در اردبیل بودیم.
 
عتباتی با قدردانی از شهروندان و خانواده‌ها و نیروهای امدادرسان، انتظامی، اورژانس و آتش‌نشانی بیان کرد: با تلاشهای این نیروها و نیز نهادهای مختلف در زمینه اطلاع‌رسانی از تبعات استفاده از مواد محترقه غیراستاندارد و دست‌ساز و به ویژه خانواده‌ها در کنترل و آگاهی‌دهی به فرزندان این امر میسر شده و تلفات در اردبیل کاهش یافته است.
 
وی با اشاره به کشفیات انواع مواد محترقه در اردبیل تصریح کرد: امسال کشفیات بسیار کلان و بزرگی در این زمینه در اردبیل انجام و محموله‌های بزرگ مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده که هماهنگی و تمهیدات اتخاذ شده از ناحیه دادستانی و مراجع قضایی به نیروهای انتظامی و یگانهای مربوطه ابلاغ شده بود که این امر تاثیر بسزایی در کاهش تلفات و حوادث امسال داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار