کد خبر: ۴۰۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 09 April 2017

احمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 شاهد رشد میزان باسوادی استان اردبیل در جمعیت 6 ساله و بالاتر به میزان 2.3 درصد نسبت به سال 90 هستیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس شاهد افزایش میزان باسوادی در جمعیت استان به میزان 83.1 درصد بوده‌ایم، افزود: نسبت نرخ رشد شاخص سواد استان نیز از سال 90 تا 95 در مقایسه با فاصله سالهای 85 تا 90 س.5 برابر افزایش یافته که این امر بیانگر موفقت‌آمیز بودن برنامه‌های سوادآموزی در سطح استان اردبیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از رشد 2.41 درصدی میزان سوادآموزی در گروه سنی 10 تا 49 سال خبر داد و گفت: در حالی که در سال 90 این میزان 90.7 درصد بوده بر اساس گزارش سازمان نهضت سوادآموزی در سال 95 میزان باسوادی استاندر این گروه سنی به بیش از 93 درصد افزایش یافته و تعداد بیسوادان در این رده سنی نیز 2.4 درصد کاهش یافته است.

ناصری با قدردانی از حمایتهای و تلاشهای مسئولان و متولیان در این حوزه در سطح استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود با تلاشها و اقدامات لازم و برنامه‌ریزیها در راستای سوادآموزی در سطح استان در پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم تمامی مردم استان را از نعمت سواد بهره‌مند کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیتها در زمینه افزایش و رشد میزان سوادآموزی در سطح استان اردبیل امسال نیز با جدیت ادامه می‌یابد تا همچون سال گذشته در زمینه سوادآموزی امسال نیز عملکردی مناسب و مطلوب داشته و بتوانیم با این اقدامات شاهد ریشه‌کنی بیسوادی در استان و بهره‌مندی تمامی مردم از نعمت سواد باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار