کد خبر: ۴۰۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 13 April 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی امروز در دیدار با جمعی از اعضای انجمن صنفی مهندسان ساختمان استان اردبیل با ابراز خرسندی از شکل‌گیری و فعالیت انجمن‌های مردمی و تخصصی اظهار کرد: با حضور نهادهای تخصصی و مردمی در تعریف و پیگیری پروژه‌های عمرانی و مدیریت شهری می‌توان انتظار داشت که با خرد جمعی نتایج به مراتب بهتری حاصل شود.

وی با اشاره به تاثیرات متقابل شهر و شهروند بر یکدیگر گفت: معماری شهر باید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود که بیانگر پیشینه تاریخی و دینی آن شهر باشد.

امام جمعه اردبیل با تبیین اهمیت بناهای تاریخی و مذهبی در صنعت توریسم افزود: اردبیل بنا به ظرفیت گردشگری خود نیازمند مدیریت قوی و حرکتی مردمی، علمی و تخصصی است تا بتواند از پتانسیل موجود بهره‌برداری لازم را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان با ذکر قابلیت های اردبیل جهت سرمایه گذاری، خواستار پیگیری تخصصی انجمن در ارایه طرح های نوین و مقبول سرمایه گذاران شد.

عاملی با تاکید بر پیگیری و تلاش مستمر برای بازگشایی حریم بقعه شیخ صفی تصریح کرد: وجود فضای باز و مناسب در اطراف اماکن تاریخی می‌تواند شرایط لازم برای حضور حداکثری مردم و بهبود جلوه این اماکن را فراهم کند و پیگیری مسوؤلان انجمن مهندسان در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

وی به میانگین پایین فضای سبز در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: گسترش فضای سبز شهری از اولویت های موجود در مدیریت شهر اردبیل است و ضرورت زیباسازی شهر و پاکیزگی آن از جمله مسایلی است که باید بیش از پیش به‌ آن توجه شود.

امام جمعه اردبیل از حجم مصرف زیاد انرژی بدلیل طراحی نامناسب سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های اردبیل انتقاد کرد و گفت: باید با استفاده از فناوری‌های روز دنیا از اتلاف انرژی در مراحل ساخت و بهره‌برداری از ساختمان‌ها جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اردبیلی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
ساماندهی شهیدگاه ، اولویت اول شهر در این خصوص است امیدوارم تنگ نظری ها کنار گذاشته شود.
اذری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
چشمم آب نمیخورد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار