سیل،قطعی برق و شکستگی درختان
تندباد که شدت آن در مناطق شمال غرب و مرکز اردبیل به 130کیلومتر در ساعت رسید موجب خسارات فراوان برای استان شد.
کد خبر: ۴۰۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 14 April 2017
به گزارش تابناک اردبیل،طوفان شدید که از دیشب بیشتر مناطق استان اردبیل را در بر گرفته است، امروز سرعت بسیار زیادی به خود گرفت و باعث قطعی برق، شکستگی درختان و سیل در برخی مناطق استان اردبیل شد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی استان اردبیل بیشترین سرعت وزش باد در استان اردبیل با 130 کیلومتر در ساعت مربوط به شهرستان مشگین شهر است که باعث خسارات زیادی در منطقه مشگین شهر شده و روند تردد وسایل نقلیه و عبور شهروندان در مشگین شهر را مختل کرده است.

 

طوفان شدید باعث ایجاد گرد و خاک در بسیاری از مناطق استان اردبیل شده است و در حال حاضر نیز وزش باد شدید ادامه دارد و انتظار می رود مردم اردبیل برای کاهش خسارات این طوفان هوشیاری لازم را داشته باشند.

طوفان شدید سبب قطعی برق، سیل و شکستگی درختان در مشگین شهر شد

فرماندار مشگین شهر با اشاره به اینکه طوفان شدید از دیشب این شهر را فراگرفته است، افزود: هم اکنون این طوفان باعث سیل در بسیاری از نقاط مشگین شهر شده است که در این زمینه از همشریان خواسته شده تا از حضور در کنار رودخانه ها جدا خودداری فرمایند تا شاهد هیچگونه حادثه دلخراشی نباشیم.

علی رحیمی زاد با بیان اینکه قطعی برق در برخی نقاط شهرستان مشگین شهر نیز گزارش شده است، افزود: مسئولان شهرستان تمهیدات لازم را برای برطرف کردن قطعی برق در سریعترین زمان ممکن انجام داده اند.

فرماندار مشگین شهر تصریح کرد: متاسفانه وزش باد شدید باعث شکستگی درختان در مناطق شهری و روستایی مشگین شهر شده است و خسارت احتمالی نیز بعد از بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی از طریق خبرگزاری ها و رسانه ها اعلام می شود.

وزش باد شدید امروز مشکلات بسیار زیادی را در نقاط مختلف استان اردبیل به وجود آورد به طوریکه بیشتر مردم از کار خود زدند و خانه نشینی را به حضور در بیرون و محل کار ترجیح دادند.

 

بر اثر وزش باد شدید آب بسیاری از رودخانه های اردبیل نیز بالا آمد و سیل برخی مناطق را فرا گرفت که انتظار می رود در این زمینه مردم و مسئولان هوشیاری لازم را داشته باشند.

تشکیل جلسه ستاد بحران برای مقابله با طوفان

مدیر ستاد بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه جلسه ستاد بحران برای مقابله با طوفان در اردبیل تشکیل شده است، افزود: در این زمینه تمام دستگاه های اجرایی استان در آماده باش کامل به سر می رود تا تمهیدات لازم را برای مقابله با طوفان انجام دهند.

مسعود امامی یگانه از هشدار مدیریت بحران استان به مردم اردبیل در روزهای گذشته خبر داد و گفت: وزش باد شدید و طوفان به مردم اطلاع داده شده بود تا در آمادگی کامل به سر ببرند.

 

مدیر ستاد بحران استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر روند خسارات احتمالی طوفان در مناطق مختلف استان اردبیل بویژه مشگین شهر در حال بررسی است تا بعد از بررسی، خسارات وارد شده از طریق رسانه ها و خبرگزاری ها اعلام شود.

طوفان شدید پل معلق را تعطیل کرد

مدیرعامل پل معلق مشگین شهر با اشاره به اینکه طوفان شدید امروز مشگین شهر را در نوردید، افزود: برای حفظ جان مسافران و امنیت گردشگران، مجموعه گردشگری پل معلق مشگین شهر امروز تعطیل شد چراکه حفظ جان گردشگران و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسین عباسی نیا با بیان اینکه بعد از کاهش وزش باد و قطع طوفان بلافاصله مجموعه گردشگری پل معلق مشگین شهر برای حضور گردشگران دایر خواهد بود، گفت: تمهیدات لازم انجام شده است تا گردشگران در روزهای آینده از مجموعه پل معلق مشگین شهر بازدید کنند.

 

طوفان شدید در اردبیل امروز سختی ها و مشکلات زیادی را برای مردم داشت به طوریکه روند عادی زندگی مردم اردبیل امروز مختل شد و مشکلات زیادی به وجود آمد.

 

پروازهای اردبیل لغو نشده است

سید فخرالدین هاشمی مدیر فرودگاه های استان اردبیل با اشاره به اینکه پرواز های فرودگاه های استان اردبیل لغو نشده است، افزود: هموطنانی که بلیط هواپیما را از فرودگاه اردبیل تهیه کرده اند می توانند در موعد مقرر در فرودگاه حاضر شوند چرا که هیچ مشکلی در پرواز های فرودگاه های اردبیل وجود ندارد.

وی از آماده باش کامل مجموعه های فرودگاه های اردبیل برای خدمات رسانی به مسافران خبرداد و گفت: در این زمینه تمهیدات لازم انجام شده است تا هواپیماهای فرودگاه اردبیل به راحتی پرواز کنند.

طوفان امشب از منطقه خارج می‌شود

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی طوفان شدید و وزش باد امشب از استان اردبیل خارج می شود و از فردا صبح شاهد هوایی معتدل و بهاری در منطقه خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه در روز های آینده شاهد افزایش دمای هوا و بارش پراکنده باران خواهیم بود، تصریح کرد: امروز بیشترین سرعت ورزش باد در شهرستان مشگین شهر 130 کیلومتر در ساعت و سرعت وزش باد در اردبیل نیز 104 کیلومتر گزارش شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار