امروز شما به دلیل تمرکز بر خبررسانی تکراری از پروژه راکد راه آهن اردبیل از دیدگاه افکار عمومی، تنها مسئول و پاسخگوی این طرح شناخته می شوید.
کد خبر: ۴۱۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 19 April 2017

به گزارش تابناک اردبیل، چندی است که گویا اطلاع رسانی از آخرین وضعیت پروژه راه آهن اردبیل که مورد بی مهری دولت قرار گرفته و عملاً تعطیل شده است، در توافقی نانوشته از ناحیه مسئولان ذیربط در وزارت راه و شهرسازی به برخی نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی سپرده شده است.

صدیف بدری که البته ممکن است به اعتبار مسئولیت اش در کمیسیون عمران مجلس و سخنگویی این کمیسیون با پروژه های عمرانی کشور و منجمله استان اردبیل در ارتباط تنگاتنگ باشد، از جمله نمایندگان استان است که اطلاع رسانی او از وضعیت پروژه راه آهن اردبیل از نظر تعدد خبر در رسانه ها از حد متعارف گذشته و این نگرانی را ایجاد می کند- بدون این که او اطلاعی از این سناریو داشته باشد- ناخواسته نقش سخنگویی آخوندی، وزیر راه و شهرسازی را در این مورد بخصوص دارد و چه بسا افکار عمومی به دلیل این ارتباط یکسویه، نتیجه کار را هر چه که باشد، متوجه او دانسته و از او انتظار و مطالبه خواهند کرد.

این نماینده مجلس امروز در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا با اشاره به این که بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است، اعلام کرد: عملیات ریل گذاری 90 کیلومتر از راه آهن اردبیل- میانه تا پایان فصل کاری امسال انجام می شود.

مشابه آن چیزی که در بحبوحه رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، اغلب نامزدها برای جلب و جذب آرای مردمی، اجرای طرح هایی را تعهد می کنند که اساساً خارج  از ماموریت و حوزه اختیار نمایندگان مجلس است اما عامه مردم بدون اطلاع از قوانین، به شعارها رای داده و در طول دوره نمایندگی انجام وعده ها را از نماینده ای مطالبه می کنند که هیچ اختیاری در آن موضوع ندارد و اینجاست که مردم دچار آسیب جدی می شوند.

بی تردید، نماینده مجلس از باب وظیفه و اختیار نظارتی در حد اعلی درجه، مطابق قانون بر حوزه اجرایی کشور اعمال نظارت دارد اما شاید این در شان و جایگاه والای یک نماینده مجلس نباشد که در افکار عمومی به دلیل نقشی که در خبررسانی مکرر یک پروژه ای با گذشته و خاطره تلخ و ناخوشایند و بی سرانجامش ایفا می کند، فردا روزی در معرض سئوال و مطالبه ای بحق قرار گیرد که نتواند پاسخگو باشد.

ناگفته پیداست که ویژگی شخصیتی آقای صدیف بدری با تعامل رسانه ای و خصیصه مردمی بودن و نیز ماموریت سخنگویی در کمیسیون عمران مجلس، او را همواره در صدر اخبار رسانه ها قرار داده است اما مقصود نگارنده از طرح موضوع، شیوه عمل این نماینده مجلس در پروژه راه آهن اردبیل است که امیدواریم طرح موضوع مقدمه ای شود تا مسئولان اجرایی به وظیفه خود در شفاف سازی بودجه ای این طرح عمل کرده و از طریق رسانه ها با افکار عمومی و مردم استان در ارتباط تنگاتنگ باشند؛ وگرنه با شیوه جاری، جز این که مسئولان اجرایی در پشت نماینده مجلس مخفی مانده و او را در "سیبل" قرار دهند، چیزی عاید نخواهد شد.باشد که این هشدار را این نماینده مجلس از باب حسن نیت رسانه ای بپذیرد و با اعمال نظارت بیش از پیش بر حوزه انتخابیه خود، توسعه استان را دنبال کند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
سلام تابناک عزیز : حالا شما نگران آینده و به سرانجام نرسیدن پروژه راه آهن اردبیل هستید یا نگران آینده سیاسی نماینده ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
آقای بدری مردم اردبیل انتظار بیشتری از جنابعالی و نماینده اولشان دارند. بنظر میرسد دارید فرصت های طلایی زیادی را در خصوص قول های انتخاباتی خود از جمله راه آهن هدر میدهید. لطفا از ظرفیت های سایر تمایندگان استان استفاده و از آنها کمک بگیرید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار