نقشه استاندار گرفت
شرکت ذوب آهن اردبیل با وجود رای هیئت تشخیص برای بازگشت به کار 92 کارگر، از این رای تمکین نکرد.
کد خبر: ۴۱۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 19 April 2017

به گزارش تابناک اردبیل، نزدیک به 16 ماه است که تعدادی از کارگران ذوب آهن اردبیل برای احقاق حقوق معوقه خود تجمعات اعتراض آمیز در مقابل استانداری و اداره کار اردبیل برپا می کنند که بنا بر اخبار و گزارشها، سرانجام برغم صدور رای هیئت تشخیص اداره کار برای بازگشت کارگران به محل کار خود،کارگران اما امروز به در بسته خورده و کارفرما اجازه ورود به آنان نداده است.

نماینده کارگران ذوب آهن اردبیل در گفت‌وگو با فارس، در این خصوص اظهار کرد: طی حکم صادره از هیات تشخیص شهرستان مبنی بر بازگشت 92 کارگر کارخانه ذوب‌آهن اردبیل به محل کار خود، متاسفانه کارفرمای این مجموعه از ورود این کارگران ممانعت کرد.

 علی محمدی افزود: به نظر می‌رسد از این جهت که کارفرما قبل از اتمام قرارداد کار، کارگران را از مجموعه خارج کرده و هم اکنون محکوم به پرداخت حق‌الزحمه کارگران در ایام بلاتکلیفی شده است، از ورودشان جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به عدم تمکین کارفرما به رای اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: روبرو شدن با چنین رفتارهایی از سوی کارخانه ذوب آهن باعث گردید تا به مراجع مرتبط اعم از پلیس امنیت و اداره کار اطلاع دهیم تا با تشکیل صورتجلسه و ثبت آن پیگیر مسائل و مشکلات کارگران ذوب‌آهن اردبیل باشند.

به گزارش تابناک اردییل،  27 بهمن ماه سال گذشته بود که استاندار اردبیل در واکنش به خواسته کارگران معترض ذوب آهن در مقابل ساختمان استانداری، در اظهارنظری عجیب با بیان اینکه کارخانه ذوب‌آهن اردبیل یک شرکت خصوصی بوده خواستار مراجعه کارگران به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شکایت از کارفرما برای احقاق حقوقشان شد!

در سالهای اخیر به دلیل سیاست های اقتصادی دولت و رکود حاکم بر تولید، اغلب کارخانه ها و مراکز تولیدی در استان اردبیل تعطیل و یا نیمه تعطیل شده و منجر به بیکاری کارگران و آسیب های متعدد ناشی از آن به خانواده ها شده است.

این در حالی است که مسئولان عالی دولتی و مسئولان اجرایی استان اردبیل ادعا دارند که رونق اقتصادی به تولید بازگشته و کسب و کار رونق گرفته است.

تاکنون مسئولان شرکت ذوب آهن اردبیل در خصوص ممانعت از اجرای رای هیئت تشخیص اظهارنظری نکرده اند و هر گونه قضاوت در این باره بدون اطلاع از وضعیت داخلی این شرکت و احیاناً خواسته های آن از دولت دور از انصاف است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار