با حضور وزیر بهداشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، گفت: در سفر آتی وزیر بهداشت به اردبیل پروژه های درمانی شاخص استان افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 23 April 2017

به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری امروز در نشست با خبرنگاران از افتتاح پروژه های علوم پزشکی اردبیل با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: سفر وزیر بهداشت به استان ما قطعی شده و به احتمال قوی زمان این سفر 25 اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی افزود: در سفر آتی وزیر بهداشت به اردبیل، پروژه های درمانی شاخص استان که هزینه کرد آنها 32 میلیارد تومان است، افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح نظام سلامت در کشور و آثار ملموس آن در زندگی مردم، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه های درمانی مردم، تسهیلات در خدمات و ارتقاء کیفیت بود که به خوبی با حمایت بی دریغ دولت محقق شد.

وی گفت: هزینه های درمان با اجرای نظام تحول سلامت از 37 درصد به 7/5 درصد رسیده است.

اخوان اکبری میزان افزایش مراجعان به بخش اورژانس را بعد از اجرای طرح تحول سلامت 20/49 درصد و میزان افزایش بیماران بستری شده  در بیمارستان های تابعه علوم پزشکی اردبیل را 13 درصد، طی این مدت اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت میزان رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده 95 درصد است و تعداد زایمان های طبیعی 32 هزار و 797 زایمان و عمل سزارین نیز طی این مدت کاهش  12 درصدی داشته است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، با اجرای بسته چهارم طرح تحول سلامت که به منظور افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته انجام شد،  این شاخص در استان ما بهبود یافته و اکنون تعداد 75 پزشک طبق این طرح در این استان حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: در جهت ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت بیماران نیز 17 کیلینیک ویژه با حضور 268 پزشک متخص و فوق تخصص با کمترین هزینه برای بیماران فعالیت می کنند.

اخوان اکبری با تاکید بر اینکه تکمیل مرکز ترومای بیمارستان امام خمینی اردبیل طولانی شده ، گفت:  تامین نشدن اعتبار دلیل طولانی شدن تکمیل این پروژه است که در سفر اخیر وزیر بهداشت به اردبیل رایزنی‌هایی برای تامین اعتبار این مرکز صورت می گیرد.

وی پیشرفت فیزیکی مرکز ترومای بیمارستان امام خمینی اردبیل را 80 درصد اعلام کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در صورت تامین اعتبار، مرکز ترومای بیمارستان امام خمینی اردبیل، تا پایان امسال تکمیل می شود.

این مسئول تصریح کرد: تکمیل بلوک دوم بیمارستان امام  شهرستان مشگین شهر که جزو طرح‌های ملی است، ردیف ملی ندارد لذا ضروری است نمایندگان پیگیر این موضوع باشند.

وی احداث بیمارستان جایگزین برای مرکز درمانی فاطمی را که قدمتی بیش از 90 سال دارد، یک ضروت دانست و گفت: تا موقعی که کمبود تخت ها جبران نشود، انتقال کامل بیمارستان امام خمینی و تبدیل آن به موزه سلامت ممکن نخواهد بود.

اخوان اکبری از کلنگ زنی بیمارستان 258 تختخوابی خیرساز (بیمارستان مخصوص جراحی) که با حضور وزیر بهداشت در مساحت پنج هکتاری و روبروی صدا و سیما انجام می‌شود، خبر داد و گفت: ساخت این بیمارستان تا چهار، پنج سال آینده می‌تواند جایگزینی برای بیمارستان امام خمینی باشد.

وی در مورد تکمیل بیمارستان پارس‌آباد گفت: ساختمان این بیمارستان در حال تکمیل است و تا این ساختمان به ما تحویل داشته نشود، نمی‌توان تجهیزات خریداری شده را نصب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: اعتبار کافی برای بیمارستان پارس آباد تامین نشده بود که همین تامین نشدن اعتبار تکمیل این پروژه را طولانی کرده است.

به گفته این مسئول برای بیمارستان پارس‌آباد قبل از عید چهار میلیارد اعتبار و بعد از عید نیز اعتبار 3 میلیارد تومانی اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار