۱۰۰۰ نیروگاه خورشیدی بر بام منازل یزد ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 24 April 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرعامل شرکت تولید و توزیع انرژی‌های خورشیدی پیشگامان با بیان اینکه ۱۰۰۰ نیروگاه خورشیدی بر بام منازل یزد ایجاد می‌شود گفت: در این طرح هر شهروند متقاضی ۱۵ میلیون تومان پرداخت می‌کند.
سیدجواد حسینی عزآبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد اظهار داشت: در دنیا اقدامات زیادی در حوزه انرژی‌های نو و پاک و جلوگیری از تولید گاز دی اکسیدکربن که یکی از گازهای گلخانه‌ای است، صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه گاز دی اکسید کربن مهمترین عامل گرم شدن زمین و وارد آمدن آسیب به محیط زیست به حساب می‌آید، گفت: برای تولید گاز دی اکسید‌کربن نیروگاه‌های فسیلی مهمترین جایگاه به حساب می‌آیند و در این نیروگاه‌ها به ازای هر کیلوات برق، 600 گرم از این گاز تولید می‌شود و اگر سوخت آن مازوت باشد، این مقدار به 950 گرم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید و توزیع انرژی‌های خورشیدی پیشگامان با تاکید بر اینکه باید به سمت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنیم، افزود: در برنامه ششم توسعه افزایش سهم انرژی‌های تجدید پذیر و گسترش نیروگاه‌های پراکنده و مقیاس کوچک از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی به ضرورت توجه به اجرای طرح آمایش سرزمینی، خاطرنشان کرد: هدف از این طرح بهره‌وری از منابع و ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و محیطی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی عزآبادی اظهار داشت: یکی از مزیت‌های استان یزد، تابش مناسب خورشید است که می‌توان از این ظرفیت در مقوله تولید انرژی‌های پاک استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید و توزیع انرژی‌های خورشیدی پیشگامان خاطرنشان کرد: در این رابطه طرح‌ها و اقدامات گسترده‌ای در سطح استان یزد برنامه‌ریزی شده که یکی از این طرح‌ها، اجرای طرح بام به بام است.

حسینی عزآبادی این طرح را به صورت مشارکتی و با همکاری مردم دانست و خاطرنشان کرد: به وسیله این طرح، در پشت بام منازل یک نیروگاه پنج کیلواتی ایجاد می‌شود.

وی از نیاز این نیروگاه به 50 تا 60 متر زمین خبر داد و گفت: در این طرح شهروندان 15 میلیون تومان سرمایه اولیه می‌گذارند و به ازای آن شش میلیون تومان سهام و همچنین ماهیانه 325 هزار تومان درآمد دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید و توزیع انرژی‌های خورشیدی پیشگامان با اشاره به اینکه علاوه بر این درآمد ماهیانه، هر سال از شش میلیون تومان سهام هم سود به مردم پرداخت می‌شود، گفت: با اجرای طرح بام به بام، به ازای هر کیلووات برق تولیدی، 600 گرم گاز دی اکسید کربن کمتر تولید و مصرف می‌شود.

حسینی عزآبادی اجرای این طرح را در دو دوره 10 ساله و مجموعا 20 سال دانست و تصریح کرد: شروع این طرح از همین ماه انجام می‌شود و پیش‌بینی ‌شود که با مشارکت مردم، یک هزار مورد از این نیروگاه‌ها در سطح یزد ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار