زهرا امانی در گفتگو با تابناک:
متخصص روانشناسی با بیان اینکه برخی از والدین بدون توجه به شخصیت کودک با او رفتار سخت گیرانه ای دارند، گفت: بی اعتمادی به پدر و مادر، هراس از تنبیه، موجب جبهه گیری کودک در برابر رفتار والدینش می شود.
کد خبر: ۴۱۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 24 April 2017
زهرا امانی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: آموختن دروغ از دیگران (خصوصا والدین)، موجب تشویق کودک برای جلب توجه دیگران به کمک دروغ می شود، و این ساختار در ذهن او شکل می گیرد که حتی سخن راست را دروغ جلوه دهد و به راحتی به دیگران دروغ می گوید 

او ادامه داد: خانواده ها باید یاد بگیرند که  کنجکاوی های  کودک  نسبت به پیرامون خود دارد، بانگاه احترام آمیز و عاری از خشونت پاسخ دهد.

متخصص روانشناسی بابیان اینکه کودکان از رفتار ما می آموزند و آموخته ها را الگوی زندگی خود قرار می دهند، افزود: پدران و مادران آگاه به سخنان کودکان خود توجه می کنند، و خواسته های او را با منطق پاسخ می دهند ، وبهتر است طوری والدین با کودکشان رفتار کنند که او در رفتار با دیگران پرتوقع و خود خواه نباشد.

امانی تصریح کرد:  در رابطه ی صحیح  با کودک موجب می شود که کودک یاد بگیرد مشکلات خود را با خانواده خویش مطرح کند و از گوشه گیری بپرهیزد،چراکه کودکانی که والدین آن ها شاغل هستند نسبت به سایر کودکان افرادی درون گرا هستند.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار