کد خبر: ۴۲۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 23 May 2017
قدیر پسندی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پیش بینی می شود میزان تولید میوه در این شرکت نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش داشته باشد .
وی بیان کرد: عملیات برداشت میوه در کشت و صنعت مغان، معمولاً از اردیبهشت ماه با ارقام زودرس گوجه سبز درختی و گیلاس آغاز می شود و تا پایان مهر ماه با ارقام دیررس، سیب ، هلو، شلیل زیتون کنسروی و روغنی به پایان می رسد.
مدیرمجتمع باغات میوه کشت و صنعت مغان با اعلام اینکه فصل برداشت و جمع آوری میوه فرصت شغلی را نیز برای جوانان جویای کارمنطقه فراهم می کند افزود: با تلاش و همت کارکنان و کارگران زحمتکش این باغات عملیات برداشت میوه به خوبی درحال انجام است.
به گفته وی به طور متوسط روزانه بیش از یک هزار نفر از جوانان و خانواده های جویای کار منطقه در مرحله داشت و برداشت در این مجتمع فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه میوه های تولیدی این شرکت علاوه بر عرضه در بازار منطقه، به داخل و حتی خارج از کشور صادر می شود گفت: امسال به واسطه انجام به موقع عملیات باغداری و اعمال فنون و تکنیک های باغبانی، محصولات سردرختی از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است.
پسندی ادامه داد: میوه های باغات شرکت مغان هم اکنون 11نوع در 136 رقم می باشد و محصولات سردرختی این بنگاه بزرگ اقتصادی به دلیل مرغوبیت بالا و کیفیت ممتاز خود، از شهرت خوبی در سراسر کشور و حتی کشورهای برخوردار است.
وی با اشاره به نقش و اهمیت صنعت بسته بندی در سلامت محصول و فروش آن، اظهار کرد: میوه های برداشت شده شرکت مغان، بعد از سورتینگ و بسته بندی مناسب با اهداف صادراتی روانه بازارهای خارجی و داخلی می شود.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع زراعی، دو هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چندین واحد تولیدی دیگر، از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار