تابناک تهران - رحمت اله حافظی در گفت و گو با تابناک تهران با اشاره به علت شکست اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران گفت: "شورای شهر پنجم باید شفاف باشد، گزارش عملکرد را هر 6 ماه منتشر و از رانت اطلاعاتی جلوگیری کند."
کد خبر: ۴۲۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 23 May 2017
اصلاح‌طلبان هر ٢١ كرسي شوراي شهر پايتخت را فتح كردند و آنچه در انتخابات مجلس بر سر اصولگرايان آمد، در انتخابات شوراي شهر نيز تكرار شد. محسن هاشمي‌رفسنجاني كه نامش در صدر ليست اصلاح‌طلبان بود با كسب يك ميليون و ٧٠٠ هزار راي از شهروندان پايتخت شگفتي‌ساز شد. اما اين شگفتي فقط براي نفر نخست ليست اميد در تهران نبود. حجت نظري، آخرين نفر ليست اميد يك ميليون و ٦٠ هزار راي از آن خود كرد. به بيان ديگر آخرين نفر ليست اصلاح‌طلبان در تهران بيشتر از ابراهيم رييسي در پايتخت سبد راي خود را پر كرد.
 
دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران نیز معتقد است، انتخاب از میان 3 هزار نامزد برای انتخابات شورای
شهر سخت و دشوار است، به همین دلیل باید قوانین در این خصوص اصلاح شود.
 شورای شهر پنجم با شفاف سازی از رانت اطلاعاتی جلوگیری کند /  مدیریت شهری کمر اصولگرایان را شکست
در این انتخابات رکوردهای بسیاری شکسته شد و مهدی چمران که در چند دوره اخیر رای اول تهران را آورده بود، در جایگاه بیست و دوم نشست. در آخرین روز اردیبهشت جلسه‌ای فیمابین رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای لیست خدمت صورت گرفت و نامزدهایی که شکایت داشتند، طرح مسئله کرده و درخواست بازشماری آراء را دادند.
 
رحمت اله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره شکایت لیست خدمت از انتخابات شوراها در تهران گفت: "طبق قانون انتخابات همه نامزدها حق شکایت دارند، اما سؤال اینجاست که اعضای لیست خدمت چرا در ادوار گذشته که آراء بالا داشتند، خللی در قانون انتخابات شوراها ندیدند، و حالا که شکست خوردند به دنبال تغییر در قوانین و ساماندهی هستند؟"
 
وی ادامه داد: "موفقیت لیست امید در انتخابات شوراها پیش بینی می شد، و طبق این پیش بینی ها 5 کرسی به اصولگرایان می رسید، اما با استقبال کم نظیر مردم، تمام کرسی های خیابان بهشت به اصلاح طلبان رسید."
 
حافظی درباره علت شکست اصولگرایان در این دوره از انتخابات شوراها اظهار کرد: "بزرگترین دلیل شکست اصولگرایان حمایت های آنها از قالیباف و عدم مدیریت وی در شهردار بود، در حقیقت عملکرد قالیباف در تهران کمر اصولگرایان در شورای شهر را شکست."
 
وی همچنین افزود: "من از سه سال پیش به آقایان گفتم که قالیباف را مدیریت کنند، چراکه این عدم مدیریت و حمایت های بسیار باعث نارضایتی مردم پایتخت شد."
 
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، درباره شورای شهر پنجم نیز بیان داشت: "امیدواریم اصلاح طلبان پاسخگوی حمایت مردم تهران باشند، به نیازهای شهر رسیدگی کنند و شورایی شفاف داشته باشند."
 
وی درباره نحوه شفاف سازی تصریح کرد: "برای عمل به شعار شفاف سازی در شورای پنجم باید طبق قانون باید جلوی رانت اطلاعاتی گرفته شود و جلسات علنی شورا در سالن ایرانشهر به شکل زنده پخش شود تا مردم در جریان کامل امور شهری باشند."
 
حافظی در پایان گفت: "شورای شهر پنجم باید طبق قوانین هر شش ماه عملکرد شورا را در سامانه قرار دهند، تا شعار شورای شفاف تحقق پیدا کند."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار