کد خبر: ۴۲۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 24 May 2017

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: براساس مصوبه هیأت دولت در طی دو سال باید 20 درصد مصرف برق ادارات از انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر تأمین شود.

به گزارش تابناک اردبیل علیزضا علیزاده در حاشیه دومین سمینار برنامه‌های پاسخگویی بار جهت کاهش پیک مصرف برق سال 96 ویژه دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار کرد: ما همه ساله با نرخ رشد هفت درصد در برق مصرفی روبه‌رو هستیم که این به خاطر افزایش جمعیت و رفاه عمومی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل وفور نعمت و ذخایر تولید و معادنی که داریم، نتوانستیم آن‌گونه که شایسته است در مصرف برق و سایر انرژی‌ها خوب و شایسته عمل کنیم که در این زمینه باید تدبیری درست بیندیشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: ما همه ساله تنها 300 ساعت با کمبود برق در کشور روبه‌رو هستیم که به خاطر این 300 ساعت نباید اجازه دهیم تا هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش احداث نیروگاه انجام شود در حالی که هر سال با مدیریت مصرف و کاهش پیک بار می‌توانیم جلوی این سرمایه‌گذاری‌های مازاد را بگیریم.

علیزاده با بیان اینکه دولت با کمبود اعتبارات و منابع قادر به تأمین این میزان سرمایه‌گذاری نیست، افزود: ما چاره‌ای جز مدیریت مصرف به مانند کشورهای پیشرفته و صنعتی نداریم و باید نسبت به پاسخگویی و مدیریت بار تلاشی جدی، فراگیر و مشارکت عمومی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال و در آستانه تابستان نیاز به همکاری بیشتر به ویژه از سوی بسیج ادارات و دستگاه‌ها است، بیان کرد: ما به راحتی می‌توانیم با مصرف بهینه در این زمینه محدودیت‌ها و کاستی‌های احتمالی را در ایام پیک مصرف کنترل کنیم.

علیزاده با بیان اینکه ما سه برابر مصرفمان در استان اردبیل تولید برق داریم، اضافه کرد: با توجه به اینکه ما از طریق شبکه سراسری نسبت به تأمین برق اقدام می‌کنیم، قطعاً اضافه تولید ما با ورود به شبکه سراسری توزیع می‌شود و نمی‌توانیم مدعی اضافه مصرف به دلیل اضافه تولید باشیم.

وی با یادآوری اینکه تنها 20 تا 30 درصد ادارات در موضوع کاهش پیک همکاری داشته و ضرورت دارد سایر ادارات نیز با ما همکاری بکنند، ادامه داد: براساس مصوبه هیأت دولت باید تمام دستگاه‌های دولتی 20 درصد مصرف خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه پانل‌های خورشیدی تأمین کنند.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در خود شرکت توزیع برق و در شهرستان‌ها مرکز اتفاقاتمان را مجهز به انرژی خورشیدی کردیم که دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به کاهش 20 درصد مصرف انرژی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم به نرخ 810 تومان هر کیلووات انرژی تولیدی خورشیدی را از مردم بخریم در حالی که به نرخ 70 تومان برق می‌فروشیم.

علیزاده به ابلاغیه جدید وزارت نیرو در تغییر ساعات ادارات با هدف کاهش بار مصرفی اشاره کرد و گفت: امسال پیک مصرفی ادارات ساعت 11 صبح تا 15 عصر تعیین شده که در این چهار ساعت نرخ برق مصرفی دو برابر ساعات دیگر و چهار برابر مصرف برق به صورت شبانه محاسبه می‌شود که انتظار می‌رود ادارات دولتی در این ساعات مصرف خود را به شدت کاهش دهند.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: با استاندار اردبیل و سایر مسؤولان در حال رایزنی هستیم تا ساعات ادارات به گونه‌ای تنظیم شود تا با مصرف کم برق در ادارات و پاسخگویی بار روبه‌رو باشیم تا در این حوزه خود ادارات پیشقدم شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار