مدير مخابرات منطقه فارس از اجراي عمليات پروژه فاز 7 پلاس خبر داد.
کد خبر: ۴۲۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 25 May 2017
علي اصغر روزگار  گفت: در يكصد و پنجاه و دومين سالگرد تاسيس اتحاديه جهاني ارتباطات و هفته ارتباطات علي رغم مشکلات گمركي در زمينه تحويل تجهيزات مخابراتي توانستيم پروژه فاز 7 شركت ارتباطات سيار در مخابرات منطقه فارس را تا پايان ارديبهشت امسال به اتمام برسانيم و آن را بهينه سازي كنيم.

وي با بيان اين كه در حين عمليات بهينه سازي، پروژه فاز 7 پلاس را از اول خرداد كليد زديم افزود: در قالب اين پروژه تلاش مي‌شود با شناسايي نقاطي كه در نحوه پوشش یا ارايه سرويس ضعفی وجود دارد با نصب دكل ها و ايجاد سايت هاي جديد وضعيت مطلوبي ايجاد شود.
روزگار اضافه كرد: پروژه 7 پلاس نقاط مختلف استان را تحت پوشش قرار مي‌دهد و به نوعي اقدام به ايجاد سايت هاي جديد مخابراتي مي‌كنيم ضمن آنكه دكل هاي ديگري نيز نصب مي‌شود تا خدمات بهينه گردد.

وي با بيان اينكه وضعيت ارتباطات سيار و نحوه سرويس دهي نسبت به سال‌هاي قبل به مراتب بهتر شده است، اظهار داشت: طي دو هفته آينده بيش از20 گيگا بيت به ميزان پهناي باند همراه اول (ارتباطات سيار) افزوده مي شود.

روزگار با بيان اين كه ظرف دو ماه آينده مخابرات منطقه فارس از سامانه‌هاي متنوع و متفاوتي رونمايي خواهد كرد كه در اين رابطه اطلاع رساني مي كنيم ادامه داد: مخابرات منطقه فارس همسو با مسئوليت هاي اجتماعي خود كه يكي از آن‌ها حفظ محيط زيست است پروژه جايگزيني قبوض الكترونيكي را به جاي قبوض كاغذي در دستور كار خود قرار داد كه سامانه هاي مختلفی براي اجراي آن تعريف شده است.

مدير مخابرات منطقه فارس در خصوص روش‌هاي دسترسي به قبوض الكترونيكي و پرداخت صورتحساب تلفن ثابت گفت: مشتركان تلفن ثابت مي‌توانند با مراجعه به سايت www.tcf.ir و انتخاب گزينه پرداخت قبض تلفن ثابت، نصب اپيليكيشن «پپام» روي تلفن همراه، تماس رايگان با سامانه 2000 و پرداخت صورتحساب، دريافت خلاصه صورتحساب دوره از طريق پيامك رايگان با يك بار ارسال شماره تلفن ثابت (8 رقم بدون كد) از طريق تلفن همراه به سامانه 3000713 و همچنين مراجعه به دفاتر پيشخوان خدمات دولت و درخواست قبل تلفن، ‌نسبت به پرداخت قبوض تلفن ثابت خود اقدام كنند ضمن آن كه در پايان هر دوره مبلغ صورتحساب از طريق سامانه صوتي به مشتركين اعلام مي شود.

وي اظهار داشت: مشتركيني كه در سامانه 3000713 ثبت نام كنند، به قيد قرعه از جوايز ويژه‌اي همچون 20 دستگاه تبلت، 100ساعت مكالمه رايگان تلفن ثابت، 20 دستگاه دوچرخه، 40 نيم سكه بهار آزادي برخوردار مي شوند كه قرعه كشي براي اين جوايز در شهريور ماه 96 همزمان با دهه ولايت انجام مي‌شود كه تعداد تراكنش ها و سرويس هايي كه استفاده مي كنند مبناي امتيازات آنها خواهد بود.

روزگار گفت: در همين ارتباط در صورت ثبت شماره تلفن در سامانه تعداد دفعات پرداخت صورتحساب از طريق سامانه 2000 نيز تا قبل از قرعه كشي امتياز خواهد داشت.
وي در تشريح سامانه‌هاي مخابرات منطقه فارس و نوع سرويس دهي آنها بيان داشت: اين سامانه‌ها شامل 2021 سامانه ارتباط مردمي، 3000713 سامانه ثبت شماره 8 رقمي بدون كد براي دريافت صورتحساب الكترونيكي و 20117 سامانه ثبت خرابي تلفن ثابت مي باشد ضمن آنكه پس از حذف قبوض كاغذي سامانه 36999 پاسخگوي سوالات مردم استان در اين زمينه است، همچنين 9990 سامانه پشتيباني همراه اول از طريق تلفن همراه و سامانه 09129990 اين خدمت را به مشتركان تلفن ثابت ارايه مي دهد.

روزگار با بيان اينكه پس از حذف قبوض كاغذي سامانه هاي قبلي به هيچ وجه از مدار سرويس دهي به مردم خارج نمي شود گفت: به جاي حذف اين سامانه ها مسيرهاي دسترسي را بهينه مي كنيم.
وي با اشاره به اين كه مخابرات منطقه فارس همچنان 40 ميليارد تومان از مردم در بخش تلفن ثابت طلبكار است، افزود: ميزان مطالبات مخابرات منطقه فارس از مردم در بخش همراه اول نيز 60 ميليون تومان است كه در مجموع اين رقم به 100 ميليارد تومان مي رسد و علي رغم ميل باطني ما در رابطه با اجراي مقررات، در سال گذشته ناگزير شديم خطوط 100 هزار تلفن ثابت بدهكاراني كه به هيچ عنوان حاضر به پرداخت بدهي هاي خود نشدند را جمع آوري كنيم.

مدير مخابرات منطقه فارس تاكيد كرد: در صورتي كه مشتركان قبوض تلفن ثابت و همراه خود را پرداخت نكنند، در نوع خدمات دهي به آن‌ها مشكل و اختلال ايجاد مي شود كه سال گذشته ما ناگزير به جمع آوري خطوط تلفن ثابت چنين افرادي شديم چرا كه اين مشتركان بيش از 6 دوره قبوض تلفن خود را پرداخت نكرده بودند.

وي با اشاره به اينكه مخابرات منطقه فارس از سال 95 يك هزار و 730 پروژه مخابراتي را اجرا كرد، گفت: اين پروژه ها 261 ميليارد و 700 ميليون تومان هزينه دربرداشت.
روزگار با بيان اينكه نقاط مختلفي از شهر شيراز در زمينه تلفن ثابت با مشكل مواجه بود، افزود: در اين رابطه پيمانكاران زيرساخت هاي لازم را براي پوشش تلفن ثابت در اين مناطق آماده سازي كردند به نحوي كه از اوايل سال جاري در حال نصب كافوي نوري در اين مناطق هستيم و تلفن ثابت در همه اين مناطق از جمله شهر صدرا در حال واگذاري است.

وي افزود: بيش از 60 هزار خط تلفن ثابت در سطح شيراز و شهر صدرا آماده واگذاري است ضمن آن كه تلفن هاي ثابت آن دسته از بدهكاران مخابرات كه خطوط آن ها جمع آوري شده بود نيز به متقاضيان در نقاط مختلف شهر واگذار مي شود.
مدير مخابرات منطقه فارس از اجراي پروژه تانوما (تار نوري مخابرات ايران) خبر داد و گفت: اين شبكه دسترسي بر پايه فيبر نوري است و در اين سرويس به جاي استفاده از كابل مسي از فيبر نوري براي انتقال اطلاعات استفاده مي‌شود به نحوي كه ارايه سرويس ها در بسته دیتا با سرعت و كيفيت بالاتري در اختيار مشتركان قرار مي گيرد.

روزگار با اشاره به اين كه سال گذشته برنامه انتقال فيبر نوري به منازل مردم كليد خورد گفت: در قالب اين برنامه مقرر شد كه زيرساخت 60 هزار شماره تلفن ثابت را آماده كنيم كه ما موفق به آماده سازي زير ساخت 61 هزار شماره تلفن ثابت شديم و در حال حاضر به دنبال ظرفيت سازي بيش از 120 هزار تلفن ثابت از طريق فيبر نوري هستيم.

وي ضريب نفوذ تلفن همراه در استان فارس را افزون بر 98 درصد اعلام كرد و افزود: ضريب نفوذ تلفن همراه (تعداد خطوط تلفن همراه دائمي به ازاي هر 100 شهروند) در شيراز 170 درصد است.
روزگار تعداد تلفن هاي ثابت نصب شده در فارس را حدود يك ميليون و 911 هزار و 198 خط و تعداد خطوط مشغول به كار را يك ميليون و 543 هزار و 649 خط اعلام كرد و بيان داشت: ضريب نفوذ تلفن ثابت در فارس بيش از 31 هزار درصد است.

وي افزود: هزينه هر خط تلفن ثابت به صورت نقدي 196 هزار تومان و تقسيطي حدود 220 هزار تومان است همچنين متقاضيان خريد اقساطي خط تلفن بايد يك ميليون ريال نقدي پرداخت كرده و مابقي را در قالب اقساط 36 ماهه پرداخت كنند.

روزگار ضمن هشدار به مشتركان همراه اول در خصوص كلاهبرداري از طريق تماس با مشتركان مبني بر برنده شدن، دريافت سيم كارت و ... گفت: افراد تماس گيرنده همه كلاهبردارند و با هدف سوء استفاده از مشتركين با آنها تماس مي گيرند كه هيچ گونه ارتباطي با مخابرات منطقه فارس ندارند و وعده هاي آنها همه دروغين و بي‌اساس است و صرفا كلاهبرداري است. در همين رابطه يك تيم كلاهبردار در كلانتري بولوار عدالت دستگير شدند و شهرونداني كه در اين زمينه مورد سوء استفاده و كلاهبرداري واقع شده اند مي‌توانند به عنوان شاكي خصوصي براي طرح شكايت مراجعه كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار