مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هشدار داد؛
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، افزایش آمار زندانیان مالی در استان را بی سابقه خواند و از مسئولان خواست این موضوع را جدی بگیرند.
کد خبر: ۴۳۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 06 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل در تشریح فعالیت‌های ستاد دیه استان اظهار داشت: این ستاد با جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی برای آزادی زندانیان بدهکار ناشی از محکومیت‌های غیرعمد حوادث رانندگی و کارگاهی، بدهی مالی غیرکلاهبرداری و مهریه و نفقه تلاش می‌کند که در این راستا، سال گذشته، 208 نفر ( سه نفر زن و 205 نفر مرد) از محکومین جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند که 159 نفر مربوط به بدهی مالی، 30 نفر مهریه و نفقه و 19 نفرحوادث رانندگی و کارگاهی بود.

وی افزود: کل بدهی 208 محکوم جرایم غیرعمد در سال گذشته 9 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که از این مبلغ 2 میلیارد و 570 میلیون تومان از شاکی‌ها رضایت گرفتیم؛ در کنار این آمار حدود 50 نفر با حضور خود خیرین مستقیماً از زندان آزاد شدند.

محبوبی کل منابع مالی ستاد دیه استان اردبیل از طریق کمک‌های مردمی و خیرین برای آزادسازی زندانیان مالی غیرعمد در سال 95 را حدود 799 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 427 میلیون تومان در جشن گلریزان سال گذشته و 372 میلیون تومان هم توسط خیرین و مردم به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه درحوزه‌های قضایی و مرکز استان اردبیل، حدود 522 میلیون تومان به 208 زندانی مالی غیرعمد در سال 95 کمک بلاعوض شده بود، تاکیدکرد: اگر کمک‌های مردمی زیاد باشد روند آزادسازی و رضایت از شکات تسهیل می‌شود.

محبوبی افزود: پیش بینی می شود در سالجاری 350 تا 400 نفر یعنی دو برابر سال گذشته، شاهد آزادی زندانیان غیرعمد مالی باشیم.

 وی گفت: در سالجاری از نظر فراوانی جمعیت کیفری، جرایم مالی و غیرعمد در ردیف دوم قرارگرفته است که این امر درطول 15 سال گذشته بی سابقه بوده است به طوری که در سال‌های گذشته محکومین جرایم مالی در ردیف سوم و چهارم بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، قرار گرفتن محکومین جرایم مالی و غیرعمد در ردیف دوم را مسایل اقتصادی، محرومیت، بیکاری و ... دانست و از مسئولین استان، خیرین و شرکت های بیمه خواست تلاش کنند تا آمار زندانیان غیرعمد به حداقل برسد.

محبوبی تصریح کرد: طبق آخرین آمار 621 نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان اردبیل زندانی هستند که از این تعداد، حدود 350 نفر واجد شرایط مساعدت ستاد دیه هستند که در دو ماهه اول امسال 50 زندانی به کمک ستاد آزاد شده است.

وی کل بدهی 50 زندانی آزاد شده در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال را یک میلیارد و 412 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 45 نفر بدهکار مالی، 4 نفر بدهکار مهریه و یک نفر مربوط به دیه (تصادف)بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، از آزادی 33 زندانی جرائم غیرعمد در خرداد ماه سالجاری خبرداد و گفت: از این تعداد 12 نفر با پرداخت مبلغ 83 میلیون تومان ظرف چند روز آینده آزاد می‌شوند و تعداد 21 نفر جهت بهرمندی از کمک ستاد دیه کشور به تهران ارسال شده و پرونده 33 نفر نیز دردست اقدام است.

محبوبی خاطرنشان کرد: بانک صادرات، ملت، رفاه کارگران و تجارت بانک‌های عامل ستاد دیه استان اردبیل هستند که بانک ملت بیشترین همکاری را با این ستاد داشته و سایر بانکها نیز متعهد شده اند همکاری بیشتری با ستاد دیه استان اردبیل داشته باشند.

وی با اشاره به نقش ستاد دیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی،گفت: هدف ما آزادی زندانیان غیرعمد در کمترین زمان ممکن است چرا که اگر یک زندانی هر چه زودتر از زندان آزاد شود ممکن است جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی گرفته می‌شود.

محبوبی ادامه داد: خانواده های زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد ومالی که ازبدی حادثه و مسائل اقتصادی گرفتارشده اند در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هستند لذا اگر مدت زمان آزادی این زندانیان بیشتر شود بی شک معضلات و آسیب‌های این خانواده به جامعه نیز سرایت کرده و همه افراد را درگیر آثار سوء خود قرار می دهد .

وی در گفتگو با سبلانه، کمک برای آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را وظیفه همه آحاد مردم و مسئولین دانست و گفت: مسئولین درحمایت ازخانواده‌های این افراد گام های موثری را بردارند.

وی تصریح کرد: الویت آزادسازی زندانیان با بدهکاران مالی پایین،محکومین مسن، بیماران صعب العلاج، جانبازان 25 درصد به بالاو معلول 40 درصد به بالا، زنان سرپرست خانواده و کودکان 18 سال و زیر 18 سال است که خوشبختانه در استان اردبیل محکوم کودکان 18 سال وزیر 18 سال نداریم.
 

به گفته محبوبی، ستاد دیه استان اردبیل با حداقل نیروی انسانی و امکانات با رعایت اصل صرفه جویی، در زمینه رضایت ازشکا ت در جرایم غیرعمد موفق بوده است.

وی از برگزاری جشن گلریزان در 16 شهرستان و بخش‌های استان اردبیل درطول ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: برگزاری جشن گلریزان دراستان اردبیل نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری دارد.

محبوبی اعلام کرد که جشن گلریزان شهرستان اردبیل 15 رمضان، مصادف با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در سالن ولایت اردبیل برگزارخواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب سیبا 0104602011009 نزد بانک ملی و شماره حساب بانک ملت ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰، پرداخت کنند.

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل اخیراً با اظهار نگرانی از اشباع زندان اردبیل به خاطر تراکم ناشی از زندانیان مالی، خواستار بازدید مسئولان اجرایی استان از زندان اردبیل شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار