کد خبر: ۴۳۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 06 June 2017

شهردار اردبیل گفت: امسال با احداث این محوطه برگزاری نماز عبادی - سیاسی عید سعید فطر در پیاده راه شهیدگاه و در حریم مجموعه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیل برگزار می‌شود.

حمید لطف اللهیان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام شب‌های مبارک قدر تمام تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه ‌بهتر و باشکوه‌تر مراسم‌های ویژه این شب‌ها در اردبیل توسط شهرداری اردبیل اندیشیده شده است.

وی گفت: برای جابجایی شب زنده‌داران و حاضران در مراسم شب‌های قدر تدابیر ویژه‌ای به کار گرفته شده است.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت معرفی شده است، تصریح کرد: حال این وظیفه بر دوش  مسؤولان و شهروندان اردبیلی است تا این شهر را به عنوان پایتخت قرآنی  معرفی کنند.

لطف‌اللهیان افزود: با توجه به برگزاری مراسم‌های ویژه در ایام ماه محرم و صفر در اردبیل مردم این شهر نسبت به ائمه اطهار (ع)  ارادت ویژه دارند که شهرداری اردبیل طی دوسال اخیر با اجرای برنامه‌های مختلف در ماه مبارک رمضان نیز برای معرفی دارالارشاد اردبیل به عنوان پایتخت قرآنی گام‌های اساسی برداشته است.

وی با اشاره به احداث پیاده راه شهیدگاه در اردبیل عنوان کرد: جای پیاده راه شهیدگاه به عنوان مکانی برای برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های ملی و مذهبی در این شهر خالی بود که خوشبختانه با احداث این محوطه آیین‌های ملی و مذهی نسبت به گذشته در کهن شهر اردبیل رونق خواهد گرفت.

شهردار اردبیل به پیشرفت فیزیکی این پروژه اشاره کرد و گفت: محوطه شهیدگاه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی آماده استفاده شهروندان اردبیلی است که با ایجاد آبنمان‌ها و بازگشایی محوطه‌های اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی این پیاده راه نقش خود  را به عنوان فضای انسان محور به خوبی ایفا خواهد کرد.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: امسال با احداث این محوطه برگزاری نماز عبادی - سیاسی عید سعید فطر در پیاده راه شهیدگاه و در حریم مجموعه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: خبرگزای فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار