کد خبر: ۴۳۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 08 June 2017

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی در اردبیل به ۱۶ نفر از بیماران نیازمند جان دوباره بخشید.

 شکور مولایی جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:  در یک اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی در اردبیل با موافقت خانواده‌هایشان به 16 نفر از بیماران نیازمند جان دوباره بخشید.   

وی افزود: در پی یک اقدام خداپسندانه از سوی خانواده‌های دو بیمار مرگ مغزی اهدای عضو این بیماران توانست به 16 نفر از کسانی که نیازمندان پیوند عضو بودند امید به زندگی دهد، چرا که بیماران نیازمند پیوند عضو هر لحظه از زندگی خود را به سختی و با آمال و آرزوی پیوند عضو می‌گذرانند و هر لحظه از زندگی برای آنان بسیار سخت است.   

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: خانواده‌های مرحوم مهسا محمدپور و سید میر جواد اعجازی حور اعضای بدن جوان مرگ مغزی شده خود را که در کما به سر برده و دچار مرگ مغزی شده بودند به بیماران نیازمند اهدا کردند که این موضوع نشان از ترویج فرهنگ اهدای عضو در بیماران مرگ مغزی در استان است، چرا که عده‌ای به دلیل ناآگاهی از وضعیت مرگ مغزی از این اقدام سرباز می‌زنند و از این که بیمار مرگ مغزی از لحاظ پزشکی قادر به زندگی کردن نخواهد بود، خبر ندارند.  

 مولایی بیان کرد: اگر بتوانیم این اقدام خیرخواهانه را در استان ترویج دهیم در طول سال جان چندین نفر نجات پیدا می‌کند که امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب این موضوع در این زمینه اقدامات اساسی انجام داده شود و بتوانیم با ترویج چنین اقدامات خداپسندانه‌ای جان بیماران نیازمند را نجات دهیم.  

 وی تصریح کرد: با اهدای اعضای این دو بیمار مرگ مغزی استان اردبیل با 78 اهدای عضو یکی از استان‌های پیشروی کشور در این زمینه است که توانسته در احیا و حیات بخشیدن به بیماران چشم انتظار پیوند اعضا موفق عمل کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار