معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: موج گرایش به پزشکی در بین دانش‌آموزان اردبیلی با افزایش قابل‌توجه همراه است.
کد خبر: ۴۳۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 10 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علی ورودی گفت: سال تحصیلی ۹۴-۹۵، ۵۲.۹۷ درصد از دانش‌آموزان اردبیلی در رشته تجربی تحصیل می‌کردند.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته این رقم به ۵۱.۶۹ درصد کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با کاهش همراه شود اما همچنان بیش از ۵۰ درصد در رشته تجربی تمایل به تحصیل دارند.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: در سال تحصیلی پیش رو ۱۶ هزار و ۴۰ دانش‌آموز پایه نهم هدایت تحصیلی خواهند شد که تلاش بر این است، هدایت تحصیلی همراه با توسعه متوازن رشته‌ها انجام شود.

ورودی با بیان اینکه متأسفانه گرایش به رشته‌های پزشکی در اردبیل بالا است، اضافه کرد: روزانه بیش از ۱۰ تائیدیه برای ادامه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های کشورهای دیگر از جمله اوکراین، روسیه، ترکیه و بلاروس صادر می‌شود.

وی تأکید کرد: دختران دانش‌آموز به مراتب بیشتر از پسران به رشته تجربی علاقه‌مند هستند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود وضعیت گرایش بهبود یابد.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان در خصوص تدابیر این مجموعه برای پاسخگویی به درخواست دانش‌آموزان با وجود محدود شدن ظرفیت رشته تجربی اضافه کرد: ظرفیت مازاد می‌تواند در مدارس غیردولتی تحصیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار