کمبود مدرسه در ۳ شهر پرجمعیت اردبیل
سه شهر پرجمعیت استان یعنی اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر همچنان با کمبود مدرسه مواجه هستند.
کد خبر: ۴۳۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 10 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل تصریح کرد: کمبود مدرسه موجب شده ۵۵ درصد از مدارس پارس آباد، ۵۰ درصد از مدارس مشگین شهر و ۳۰ درصد از مدارس اردبیل به صورت دو شیفتی فعالیت کنند.

وی با اشاره به بهره برداری از ۵۰ مدرسه در سال گذشته توسط خیرین اضافه کرد: خیرین در وضعیت فعلی نیز بیش از ۲۰ پروژه را در دست اجرا دارند اما این میزان پاسخگوی نیاز به فضاهای آموزشی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: علاوه بر این ۴۴ نمازخانه و بیش از ۲۰ سالن ورزشی نیمه تمام جزو پروژه های عمرانی آموزش وپرورش است که انتظار می رود اعتبار مناسب برای تکمیل اختصاص یابد.

ناصری به پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در بخش جاری عملکرد اداره کل مطلوب بوده اما در بخش عمرانی نیازمند حمایت هستیم.

وی در خصوص طرح استفاده ادارات از انرژی پاک نیز اضافه کرد: هزار و ۹۰۰ مدرسه در سطح استان وجود دارد که ۵۵ درصد ساختمان های بزرگ هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد:با وجود علاقه مندی به پیاده سازی انرژی های پاک در مدارس، این مراکز به تنهایی توان مالی اجرای این طرح را ندارند و لازم است حمایت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار