رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: دریافت هزینه ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است.
کد خبر: ۴۳۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 12 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، حسنعلی معرفت رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش استان در خصوص گله‌مندی برخی اولیا در مورد دریافت هزینه ثبت‌نام در مدارس دولتی افزود: در مدارس دولتی هیچ هزینه‌ای برای ثبت‌نام پیش بینی نشده است.

وی تأکید کرد: در مدارس ابتدایی تنها هزینه دریافتی، هزینه کتاب و حق بیمه دانش‌آموز به مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ تومان و در دوره متوسطه اول و دوم صرفاً حق بیمه دانش‌آموز دریافت می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه کتب دوره متوسطه اول و دوم شهریورماه توسط کتاب‌فروشی‌ها توزیع می‌شود، اضافه کرد: به غیر از حق بیمه مدارس متوسطه حق دریافت هزینه دیگری را ندارند.

به گفته معرفت در دوره پیش‌دانشگاهی، کاردانش و فنی و حرفه‌ای کتاب از طریق مدارس و با قیمت روی جلد آن توزیع می‌شود و به همین دلیل در هنگام ثبت‌نام صرفاً هزینه خرید کتاب دریافت خواهد شد.

وی افزود: در عین حال ضوابط دریافت شهریه در مدارس غیردولتی مشخص شده و مدارس ملزم شده‌اند که هزینه ثبت‌نام را در بنری در ورودی مدرسه نصب کرده و در معرض دید اولیا قرار دهند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش استان با تأکید به اینکه دریافت مبالغ مازاد قابل پیگیری است، ادامه داد: هرگونه تخلفی در این راستا قابل انعکاس به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل است.

معرفت تأکید کرد: در این سامانه شکایات از طریق خود وزارت خانه نیز قابل مشاهده است و هر شکایتی ظرف ۴۸ ساعت تائید و تا هفت روز اعلام نظر می‌شود.

وی افزود: هر مسئولی در این خصوص کوتاهی کرده باشد، می‌بایست پاسخگو بوده و دلیل تأخیر در روند رسیدگی به شکایات را طرح کند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش استان در گفتگو با مهر افزود: علاوه بر این اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند هرگونه دریافت هزینه مازاد ثبت‌نام را به شماره تماس ۳۳۵۲۱۴۶۰ اعلام کنند.

معرفت خواستار هوشیاری اولیا دانش‌آموزی در خصوص روند ثبت‌نام مدارس شد و گفت: انتظار می‌رود هر مدرسه‌ای مغایر با قوانین رفتار کرده معرفی شود.

تابناک اردبیل آماده دریافت گزارش های مردمی از هر گونه تخلفات مدارس در هنگام ثبت نام دانش اموزان در سطح استان و پیگیری آن تا حصول نتیجه است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار