در حاشیه بازدید کمیسیون عمران مجلس مطرح شد؛
معاون وزیر راه گفت: تنها در صورت تخصیص اعتبار مناسب، تا پایان عمر دولت دوازدهم می‌توان سوت قطار را در اردبیل شنید!
کد خبر: ۴۴۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 15 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، خیرالله خادمی در جریان بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس و هیات همراه از روند اجرایی پروژه راه اهن اردبیل-میانه تصریح کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل یکی از ابرپروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود که گستردگی و پیچیدگی بالایی دارد.

وی با اذعان به اینکه از ۱۷۵ کیلومتر پروژه نزدیک به ۳۲ کیلومتر آن پل و تونل است، ادامه داد: در این پروژه ۳۰ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۹ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی انجام شده است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌آهن اردبیل ۲۸ تونل و گالری داشته و یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود؛ موضوعی که ضروری است برای مردم تبیین شود.

خادمی تأکید کرد: با وجود حجم بالای کار در این پروژه تخصیص اعتبارات مطلوب نیست و به عنوان مثال از بودجه مصوب سال جاری تاکنون ریالی به پروژه اختصاص نیافته است.

وی تأکید کرد: هر چند برای سال جاری ۹۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته اما با گذشت سه ماه از فصل کاری ریالی از بودجه امسال اختصاص داده نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: از ۵۸ میلیارد تومان اسناد خزانه بابت طلب پیمانکاران، ۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافته که تاکنون به دست پیمانکاران نرسیده است.

به گفته خادمی ۲۳ میلیارد تومان اسناد خزانه طی هفته آینده به دست پیمانکاران خواهد رسید اما لازم است با اوراق مشارکت پروژه سرعت گیرد و وضعیت فعلی اعتبارات مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: تنها در صورتی که تخصیص اعتبار مناسب باشد تا پایان عمر دولت دوازدهم می‌توان سوت قطار را در اردبیل شنید.

رئیس کمیسیون عمران:مجلس از توسعه ریلی حمایت میکند

محمدرضا رضایی کوچی هم در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل تصریح کرد: این پروژه به دلیل حجم اعتبارات موردنیاز، نیازمند اعتبارات ویژه در قالب اوراق مشارکت اسناد خزانه و اعتبارات نقدی است.

وی افزود: زمان تکمیل این پروژه منوط به تأمین اعتبار است و با توجه به اینکه امسال ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته با تخصیص حداکثری در چهار سال به اتمام خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تکمیل راه‌آهن اردبیل را اولویت نمایندگان دانست و گفت: مجلس از توسعه بخش ریلی حمایت می‌کند و سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه جذب و حمایت می‌شود.

رضایی کوچی با اذعان به اینکه راه‌آهن مطالبه مردم اردبیل است، اضافه کرد: با توجه به تأثیر این پروژه در اتصال کشورهای همسایه شمالی به جنوب کشور می‌بایست با تزریق مطلوب اعتبار تکمیل شود.

بدری:آقای نوبخت همانند راه اهن رشت به اردبیل هم نظری کند  

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم ، گفت: این پروژه در کل نزدیک ۴۵ درصد و در بخش زیرسازی ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی هدف از این بازدید را بررسی نتایج سفر سال گذشته کمیسیون عمران بیان کرد و افزود: این کمیسیون با افزایش بودجه راه آهن اردبیل از 91 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی دولت به بیش از 300 میلیارد تومان (از منابع مختلف در بودجه سال 96) و تصویب و ابلاغ آن به دولت به تمام تعهدات سال گذشته خود در خصوص راه آهن میانه - اردبیل عمل کرده است.

وی گفت: بازار سرمایه و وزارت راه هم قول تزریق 150 میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل- میانه داده است که امیدوارم تا آخر شهریور ماه امسال این اعتبار تزریق شود.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد عملیات اجرایی 3 ایستگاه فیروز آباد، گنجگاه و مهماندوست پروژه راه آهن اردبیل- میانه، ظرف 10 روز آینده به مناقصه برود.

بدری با بیان اینکه درصورت عمل به تعهدات و تخصیص به موقع اعتبار به پروژه راه آهن اردبیل- میانه، این پروژه تا ۳ سال آینده افتتاح می‌شود، افزود: مجمع نمایندگان و نماینده عالی دولت در استان اردبیل وظیفه دارند برای تخصیص به موقع بودجه تلاش و پیگیری کنند.

وی گفت: با اینکه بودجه خوبی در مجلس برای پروژه راه آهن اردبیل تصویب شده اما تا کنون ریالی از بودجه سال 96 تخصیص نیافته است.

بدری تصریح کرد: طی جلسه ای که دهه دوم تیرماه جاری برای تخصیص بودجه مصوب پروژه راه آهن اردبیل- میانه خواهیم داشت امیدواریم با جدیت دولت هر چه سریع تر شاهد تکمیل پروژه اتصال اردبیل به شبکه ریلی کشور باشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سفر سال گذشته نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل و قول پرداخت 58 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران گفت: از این تعهدات مبالغی عملی شده که امیدواریم با توجه به مدت زمان در نظر گرفته شده که سی ام تیرماه 96 است کلیه تعهدات دولت در این زمینه عملی شود.

بدری در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم قلب رئوف نوبخت به سمت مهربانی سوق پیدا کند تا همانند راه آهن رشت – آستارا، به راه آهن اردبیل نیز گوشه چشم مهربانانه‌ای داشته باشد تا با تزریق اعتبار به پیمانکاران شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی و مجمع نمایندگان استان اردبیل روز چهارشنبه با سفر به اردبیل از پروژه ۱۲ ساله پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه بازدید کرد.

بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه که بیش از 12 سال از کلنگ زنی این پروژه می گذرد بنا به دستور کمیسیون عمران مجلس در هفته جاری، صورت گرفت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
مردمی که به وعده توخالی رای دهند همین میشود نتتیجه اش
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
همه کارهاهمش فرمایشی ست,تکمیل این پروژه عمرنوح وصبرایوب رامی طلبد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
یکی از قول های انتخاباتی نمایندگان اردبیل بخصوص آقای صدیف بدری به ثمر نشستن راه آهن و نجات کارگاه های ورشکسته بود که نتوانستند عملی کنند. مردم اردبیل در انتخابات آتی تجدید نظر جدی خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
بخشی از عقب ماندگی راه آهن به دولت برمیگردد. همان دولتی که مردم اردبیل برای بار دوم به آن رای دادند و تا 4 سال آینده باید شاهد کاهش بودجه و خوابیدن پروژه های عمرانی استان خود باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
راه اهن اردبیل ماحصل حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی ودولت احمدینژاد و وزیر اردبیلی سابق راه بود . و توجیه اقتصادی ندارد .چون به موازات این راه اهن قزوین رشت استارا در حال ساخت هست که جمعیت چند ملیونی و دو بندر و ومهمترین مرز ایران با اذربایجان را به شبکه ریلی متصل میکند.یا بیاد راه اهن ادربیل ساخته شود یا قزوین رشت انزلی استارا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
بدبینی اردبیلی ها از بی توجهی به راه آهن اردبیل - میانه هر روز در حال افزایش است
همت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
من با حرکت دولت وکار گروه اعضای کابینه در به ثمر نشستن این پروژه تشکر میکنم وحمایت دولت در این خصوص قابل تحسین است نکند با گمانه زنی عده ای منحرف این پروژه بخوابد نباید مردم اردبیل به حرف عده ای دولت را تخریب کند انها قصد دارند دولت از این پروژه کنار برود چون منفعت ان را برای خودشان نمی بینند قطار اردبیل اردبیل را متحول میکند نمایندگان باید قاطع عمل کنند این قطار برای استان اردبیل است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار