معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران در اولویت برنامه های استانداری بود و به همین خاطر سال گذشته این استان در بهبود فضای کسب و کار رتبه اول را در بین استان های کشور کسب کرد.
کد خبر: ۴۴۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 17 June 2017
به گزارش تابناک : اقبال عباسی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید ساماندهی فضای کسب و کار را در دستور کار قرار دارد و مدیران دستگاه های اجرایی باید مصمم تر از گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و اشتغال را جدی بگیرند تا شاهد افزایش اشتغال در استان باشیم.

وی از تفویض اختیار 30 درصد بودجه به استان ها خبر داد و گفت: سال گذشته 15 درصد بودجه کشور در اختیار استان ها بود ولی امسال 30 درصد بودجه در اختیار استان ها قرار گرفته و مقرر است این اعتبار در قالب مطالعه صنعت توسعه استان و احیای طرح های راکد هزینه شود.

عباسی مطالعه صنعت توسعه استان را ضروری خواند و گفت: هر شهرستان در زمینه های مختلف قابلیت های زیادی دارد که باید مورد مطالعه قرار گرفته و قابلیت های هر شهرستان مشخص شود.

وی همچنین به احیای طرح های راکد استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته اقدام های موثری در فعال کردن طرح های راکد انجام شد و امسال هم احیای طرح های راکد مورد تاکید دولت است و تلاش می شود با احیا واحدهای راکد بتوانیم اشتغال و تولید را در استان افزایش دهیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل استفاده از انزژی تجدید پذیر در دستگاه های اجرایی را یادآور شد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف هستند در راستای اقتصاد مقاومتی 20 درصد انرژی مصرفی را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند.

عباسی بیان کرد: دستگاه های اجرایی برای نصب پنل خورشیدی منتظر اعتبار نباشند و می توانند از محل صرفه جویی انرژی اقدام به این کار کنند.

وی اطلاع رسانی در باره استفاده مردم از انرژی خورشیدی را ضعیف دانست و افزود: شرکت توزیع برق می تواند با کمک رسانه های مکتوب و با استفاده از فضای مجازی، مردم و دستگاه های اجرایی را برای استفاده از این سیستم جلب کند.






منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار