معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۴۷ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال مستمری در سه ماهه نخست امسال به حساب ۲۷ هزار نفر از سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز شده است.
کد خبر: ۴۴۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 17 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی خدمات حمایتی کمیته امداد به مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: بیش از 47 میلیارد و 810 میلیون ریال مستمری در سه ماهه نخست امسال به حساب 27 هزار نفر از سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز شده است که در حال حاضر 48 هزار و 306 مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که بر اساس سرفصل‌های حمایتی خدمات مختلفی به آنان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مستمری ماهانه به منظور تأمین بخشی از نیازهای ضروری خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌شود تا آنان بتوانند مشکلات خود را به حداقل برسانند، تصریح کرد: به طور میانگین، ماهانه بیش از 16 میلیارد ریال در قالب مستمری در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد که این امر نقش بسزایی را در حل مسائل و گرفتاری‌های اساسی مددجویان ایفا می‌کند.

حسین‌نژاد گفت: نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 برای رفع مشکلات معیشتی خانواده‌های بی‌بضاعت و اقشار آسیب پذیر افزایش چشمگیری در مستمری پرداختی کمیته امداد داشته‌اند در حالی که تا چند سال پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت حمایت بدون تغییر بود، با تصویب این قانون مستمری دریافتی مددجویان افزایش سه برابری پیدا کرد که این امر موجب گشایش مناسبی در وضعیت معیشتی خانواده‌های نیازمند شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: افزایش مستمری جهش مناسبی را در راستای رفع نیازهای اساسی مددجویان ایجاد کرده است اما به علت مشکلات و مسائل مختلف خانواده‌های تحت حمایت و وضعیت اقتصادی خاص جامعه، این مقدار مستمری نیز کفاف تأمین همه نیازهای آنان را نمی‌دهد که لازم است خیران و نیکوکاران با مساعدت‌های خود بیش از پیش یاریگر نیازمندان و اقشار آسیب پذیر باشند.

وی با اشاره به اینکه 16 هزار و 575 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، افزود: 61 درصد از خانواده‌های تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که کمیته امداد با ارائه خدمات فرهنگی، معیشتی، اشتغال و مسکن تلاش دارد آنان را به سمت خودکفایی سوق دهد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه توانمندسازی زنان ‌سرپرست خانوار یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد در امر خدمت رسانی به این قشر از جامعه است، اظهار کرد: ایجاد مشاغل خانگی از جمله راهکارهای این نهاد برای خوداتکایی زنان سرپرست خانوار است تا آنان در کنار خانواده خود به کار مشغول باشند و نقش مضاعفی را در تربیت و پرورش فرزندان خود ایفا کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار