مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل:
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از اتمام کار بهسازی و آسفالت‌ریزی باند فرودگاه شهرستان پارس‌آباد مغان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 18 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل، میر فخرالدین هاشمی در حاشيه بازديد از فرودگاه شهرستان پارس آباد گفت: عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت‌ریزی باند فرودگاه پارس‌آباد مغان که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ابتدای سال ۱۳۹۲ آغاز کرده بود، رو به اتمام است.

وي با بيان اينكه شمارش معکوس برای راه‌اندازی و بازگشایی اين فرودگاه آغاز شده است، افزود: طول باند این فرودگاه ۲۷۰۰ متر و عرض آن ۴۵ متر به همراه دو شولدر به عرض ۵.۷ متر در طرفین با تکنولوژی روز اجرا شده و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری مجدد قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: قسمت اعظمی از پروژه بهسازی فرودگاه پارس‌آباد مربوط به سطوح پروازی و باند آن بوده که با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و در مدت ۴ سال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرا شده است.

به گفته هاشمي، اجرای این پروژه باعث افزایش ایمنی پروازها و امکان فرود هواپیماهای متوسط پیکر می‌شود که از مهمترین مزایای بهره‌برداری و بهسازی این فرودگاه بشمار می‌آید.

وي خاطرنشان كرد: فرودگاه شهرستان مرزي پارس آباد با قدمت 44 ساله جزو قدیمی ترین فرودگاه اقماری کشور به حساب می آید.

به گزارش آران مغان، فرودگاه پارس آباد به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد.

انتهای پیام/

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک فرودگاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
سلام
تا آنجا که اطلاع دارم شولدر پنج و هفت دهم متری در هیچ فرودگاه ایران نداریم. به نظر بنده احتمالا منظور شولدر هفت و نیم متری صحیح تر باشد. لطفا بررسی و عدد صحیح را درج فرمایید . با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار