مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از اعزام کارشناسان برای احصا و پایش ظرفیت اشتغال و تولید گردشگری روستاهای این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 19 June 2017
به گزارش تابناک : به نقل از میراث فرهنگی اردبیل کریم حاجی‌زاده صبح دوشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: در قالب این طرح برنامه‌هایی از جمله برگزاری جلسات با فرمانداران، ارائه راهکار به شوراها و دهیاران، بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، بررسی ظرفیت‌های تأسیس اقامتگاه‌های بوم گردی و مشاوره با تولیدکنندگان حوزه صنایع‌دستی انجام می‌شود.

وی افزود: از زمان اجرای این طرح،   ۳۵ پروانه تولید صنایع‌دستی در روستای آلوارس صادر شده و تجهیز پنج کارگاه صنایع‌دستی و برگزاری ۱۵ دوره آموزش ورنی بافی از فعالیت‌های انجام شده  است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان پیست اسکی آلوارس، چشمه و آبشار گور گور و مناظر طبیعی روستای آلوارس از پتانسیل‌های کم‌نظیر گردشگری این روستا است که در صورت اختصاص اعتبار مطلوب و تأمین زیرساخت‌های می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری در منطقه باشد.

وی ادامه داد: در روستای هدف گردشگری کزج نیز با داشتن مناظر طبیعی چشمگیر و بافت سنتی و تاریخی که به عنوان یکی از ۱۰ روستای دارای بافت ارزشمند در کشور است، با تأسیس نخستین اقامتگاه بوم گردی توسط بخش خصوصی زمینه لازم برای حضور گردشگران فراهم شده است.

حاجی‌زاده متذکر شد: استفاده از ظرفیت‌های محلی تولید در روستا و حمایت از طرح‌های تولیدی درحوزه صنایع‌دستی و گردشگری، علاوه بر کمک به رونق اقتصادی روستاها، تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مهاجرت ساکنین و توسعه پایدار کشور خواهد داشت.




منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار