روسیه در پی توقف هماهنگی با آمریکا در سوریه، استقرار سامانه های پدافند هوایی خود را در سوریه آغاز کرده است.
کد خبر: ۴۴۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 20 June 2017
به گزارش تابناک : روسیه در پی توقف هماهنگی با آمریکا در سوریه، استقرار سامانه های پدافند هوایی خود را در سوریه آغاز کرده است.  
سلام العبیدی در پاسخ به اینکه آیا روسیه مواضع جدیدی پس از تصمیم واشنگتن به تغییر مسیر پرواز هواپیماهای آمریکا بر فراز سوریه اتخاذ کرده است یا نه گفت: «در سطح سیاسی هنوز هیچ موضع جدیدی صادر نشده است زیرا مواضعی که روز گذشته اتخاذ شد روشن بود به ویژه بیانیه ای که وزارت دفاع روسیه منتشر و مواضع مسکو را در این خصوص پیش از اقدام مسئولان سیاسی مشخص کرد. 
هشدار روسیه کاملا روشن بود و به نظر می رسد این هشدار در تصمیم ائتلاف به ویژه آمریکا به تغییر مسیر پرواز هواپیماها برفراز سوریه و همچنین تصمیم استرالیا برای تعلیق پروازهای هجومی خود برفراز سوریه موثر بوده است. بنابراین به نظر می رسد ائتلاف واشنگتن این هشدار روسیه را به خوبی دریافت کرده است به ویژه اینکه برخی خبرها حاکی از آن است که روسیه عملا حرکت سامانه های پدافند هوایی خود را شامل «اس 300» و «اس 400» که در سوریه وجود دارد آغاز کرده است. این نشان می دهد روسیه قصد دارد بیشترین مساحت ممکن از آسمان سوریه را تحت کنترل رادارها و سامانه های موشکی خود قرار دهد. علاوه بر این هواپیماهای تهاجمی روسیه پروازهای خود را برای رهگیری هواپیماهای مهاجم به ویژه در مناطقی که نیروی هوایی روسیه و سوریه حضور دارند بیشتر خواهد کرد. بنابراین اقدامات عملی در عرصه نظامی و میدانی صورت گرفته است و این اقدامات پیش از تصمیمات سیاسی اتخاذ می شود چرا که مسئولان نظامی عملا در میدان حضور دارند و بهتر می دانند چه تصمیم و اقداماتی لازم و ضروری است.»  
العبیدی در پاسخ به اینکه آیا فضای مسکو نشان می دهد که امکان بازگشت از توافق هماهنگی در سوریه بین مسکو و واشنگتن نزدیک است یا نه، گفت: « از نظر نظامی حتی با توجه به اینکه روسیه تعلیق تماسها با آمریکا را در این خصوص اعلام کرده است اما از نظر عملی شاید به زمان نیاز داشته باشد و به این معنا نیست که تلفنها را خاموش کنند و هیچ تماسی صورت نگیرد به ویژه اینکه روسیه در بیانیه نظامی خود از آمریکا خواسته است درباره حادثه سرنگون کردن هواپیمای نظامی سوریه تحقیق کاملی انجام دهد و این حادثه و آنچه رخ داده است را توضیح دهد. پس این اقدام به زمان نیاز دارد و شاید برای مدتی این تماسها برقرار باشد اما می توان گفت هماهنگی در خصوص سوریه تعلیق شده است و روسیه این همکاری را تعلیق کرده است اما شاید کانالهای ارتباطی برای مدتی برقرار باشد. علاوه بر این باید اشاره کنم که در برخی از محافل سیاسی گفته می شود ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در سفر به مسکو درباره مسئله سوریه با همتای روس خود گفتگو خواهد کرد.»  



منبع : المیادین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار