شهردار اردبیل از نقش پیاده روها به عنوان یکی از عناصر مهم در پویایی شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲ 20 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، حمید لطف اللهیان گفت: امروزه مسئله کیفیت زندگی شهری یکی از مهم‌ترین مباحثی است که مدیریت شهری برای ارتقاء آن می بایست برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در سطح شهر انجام دهند، چرا که با در نظر گرفتن جایگاه انسان در فضای شهری و سوق دادن شهرها به سوی یک شهر انسان محور و تشویق شهرنشینان به پیاده روی شهرها را در مسیر توسعه پایدار قرار می دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته تمام همت شهرداری تنها بر این بود که شکل ترافیک ماشین ها را با خیابان سازی بر طرف کند افزود: باید با در نظر گرفتن پروژه های  انسان محور جایگاه انسان را در فضای شهری مورد  توجه ویژه قرار دهیم و شهرنشیان را به پیاده روی تشویق کنیم .

شهردار اردبیل افزود: از سوی دیگر پیاده روها به عنوان یکی از عناصر مهمی است که در پویایی فضای شهر نقش مهمی را ایفا می کند به طوری که شهروندان بیش از هر چیز دیگر اوقات خود را در آن سپری می کنند لذا توجه به این موضوع برای شهرداری اردبیل از جمله اولویت های اجرایی قرار گرفته است.

لطف اللهیان گفت : در همین راستا شهرداری اردبیل امسال در بیش از 10 محور در شهر اردبیل در پیاده‌روها اقدام به اصلاح و پازل‌کاری برای راحتی تردد مردم می‌کنیم که قطعاً با استفاده از تکنولوژی‌های مناسب سعی بر این است تا از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات که مقاوم در برابر یخبندان، انبساط و انقباض جوی، فرسایش و سایش باشند، استفاده کرده و بتوانیم به تولیدات بومی خود با مقاومت بالا افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط جوی اردبیل به گونه‌ای است که باید در پازل‌کاری و حتی تولید و پخش آسفالت به  زیرسازی مناسب با استفاده از فناوری‌های جدید توجه ویژه‌ای داشته باشیم، افزود: ما اگر می‌خواهیم پازل‌کاری اصولی و بدون تخریب و آسیب را داشته باشیم باید از دیدگاه‌های صاحبان تخصص و تعهد استفاده کنیم که قطعاً در پازل‌کاری جدید سعی و تلاشمان بر این است تا آسیب‌ها و ضعف‌های گذشته را به نوعی برطرف کنیم.

شهردار اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 11 هزار و 200متر مربع پازل چینی با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان در پیاده روهای سطح شهر در حال اجرا است.

لطف اللهیان با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل توجه ویژه ای به مناسب سازی مسیر روشندلان دارد  گفت: عملیات پیاده رو سازی باپازل با لحاظ مسیر تردد روشندلان درپیاده روی خیابان حافظ حدفاصل چهارراه حافظ و تقاطع حسینیه ثارالله در در حال انجام است که فازیک پیاده روی این خیابان اخیراًبه پایان رسیده است.

وی افزود: پیاده روهای مسیر میدان کشاورز-سعدی، چهارراه حافظ تا ثارا...، سه راه باهنر تا پل سعدی و مسیر مسجد ائمه به سمت میدان مادر،پیاده رو خیابان معلم (مقابل پارک کودک) ، محله شهیدگاه، خیابان معلم و میدان شهدا، خیابان ساحلی، حدفاصل میدان بسیج تا ارتش،خیابان 28 متری پشت نمایشگاه بین المللی، تکمیل پارک قرآنی، ورودی شورابیل جنب شوراسنتر، خیابان عطایی، شهرک نادری، ایرانی جم، کوچه های عطایی و یسری،کوچه های پشت برج مهتاب و... از جمله مسیرهای بهسازی و پازل چینی شده در سطح شهر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار