رئیس پلیس فتای استان اردبیل از دستگیری مدیر کانال‌های ضد اخلاقی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 23 June 2017

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پلیس فتای اردبیل حافظ شریفی بعدازظهر پنجشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در حین رسیدگی به یکی از پرونده‌های قضایی با مدیر کانالی برخورد کردند که از طریق قراردادن تبلیغات در کانال‌های غیراخلاقی خود و مدیریت سایر ادمین‌های کانال‌های ضد اخلاقی اقدام به کسب درآمد می‌کرد که بلافاصله اقدامات لازم در زمینه شناسایی و دستگیری فرد مورد نظر آغاز شد.

وی افزود: این مجرم سایبری باهوش با راه‌اندازی یک کانال فرعی اقدام به تبادل لینک کانال‌ها و واریز وجوهی تحت عنوان هزینه تبلیغات برای سایر مدیران کانال‌ها می‌کرد که توسط مأموران در یکی شهرستان‌های اردبیل شناسایی و بلافاصله طی هماهنگی و اخذ دستور از مقام قضایی به همراه تجهیزات فنی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان ادامه داد: متهم پس از دستگیری و مشاهده ادله‌های دیجیتال ضمن قبولی بزه انتسابی انگیزه خود را کسب درآمد در فضای مجازی اعلام کرد و در نهایت نامبرده به‌ همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

فتاحی با اشاره به ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه‌ای مبنی بر جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی و مجازات حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو تصریح کرد: از مردم انتظار می‌رود با هوشیاری در استفاده و عضویت در شبکه‌های اجتماعی و رعایت قوانین از عضویت در این کانال‌ها جدا خودداری کنند.

وی گفت: افراد در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا و بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند تا برخورد سریع و قاطع با متخلفان در این حوزه انجام شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار