بنی صدر یک سال بعد از خروجش از کشور به امام (ره) نامه نوشت و امام نیز نامه اش را بی جواب نگذاشت.
کد خبر: ۴۴۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 24 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ علیرضا محجوب نماینده مجلس دهم که روزگاری جوانترین عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بود از شخصیت و علت برکناری بنی صدر گفت. او با بیان اینکه بنی صدر شخصیتی خودشیفته بود، اشاره به یک دیدار کرد و گفت: یادم می آید در مقطعی که آقای بنی صدر هنوز رئیس جمهور نشده بود، به سراغش رفتم تا در مورد شورای اسلامی کار با او صحبت کنم چرا که آن زمان جمله ای درمورد شورا گفته بود و من رفتم پاسخ او را بدهم که بسیار متکبرانه برخورد کرد. مطمئن بودم که مرا می شناخت چراکه چند بار به شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی آمده بود و از آنجایی که از همه کم سن و سال تر بودم نمی توانست فراموش کرده باشد یا بگوید من را نمی شناخته. اما با این حال اصلا حاضر نبود در مورد استدلال ها صحبت کند و گفت راجع به چه چیزی حرف می زنی؟ من اصلا شورا را قبول ندارم!

بنی صدر جاه طلب بی نطیری بود

محجوب در پاسخ به این سوال که آیا بنی صدر را رئیس جمهوری خائن می دانید؟، اظهار داشت: به نظر من بنی صدر جاه طلب بی نظیری بود. البته من هیچ نسبتی به بنی صدر نمی دهم اما اگر کسی بخواهد به بنی صدر نسبتی بدهد، باید گفت بیشتر حماقت داشت؛ حتی وقتی به امام (ره) نامه نوشت که اجازه بدهد او بازگردد، امام (ره) در پاسخ به او گفت شما درس بخوانید و تدریس کنید بهتر است.

ماجرای نامه بنی صدر به امام (ره)

محجوب درباره نامه بنی صدر به امام (ره) توضیح داد: او یک سال بعد از اینکه از کشور خارج شد به امام (ره) نامه نوشت که می خواهم برگردم و دوباره رئیس جمهور باشم. البته برگشتن بنی صدر هیچ مانعی نداشت و او می توانست بیاید و فعالیت سیاسی هم داشته باشد و حتی دوباره کاندیدا ریاست جمهوری شود اما درخواست بنی صدر از امام این بود که برگردد و دولت را به دست بگیرد.
به گفته وی ممنوعیتی برای بازگشت بنی صدر به کشور نبود اما او معتقد بود ریاست جمهوری من غصب شده است و می گفت می خواهم دوباره رئیس جمهور باشم که امام (ره) نیز نامه او را بی جواب نگذاشت و برایش نوشت بهتر است شما درس بخوانید و درس بدهید.

بنی صدر از سر کیش شخصیت اشتباه کرد

نماینده مجلس دهم و از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه قیاس هایی که در مورد روسای جمهور می شود را نمی پذیرم، به خبرآنلاین گفت: به هر صورت انها تلاش کردند صادقانه قدمی بردارند درست است ما به دیدگاه های غلطی که داشتند انتقاد می کنیم اما این باعث نمی شود که بگوییم آنها خائن هستند. مجلس اعلام کرد آقای بنی صدر نمی تواند دولت را اداره کند این موضوع مستدل بود و به معنای خائن بودن بنی صدر نبود.

بنی صدر خوشیفته بود نه خائن

محجوب درباره چگونگی رسیدن به این نتیجه که بنی صدر برای پست ریاست جمهوری کفایت ندارد، گفت: من نقل قولی می کنم از مرحوم هاشمی رفسنجانی که آن زمان به دلیل موضع امام (ره) از بنی صدر حمایت می کرد، گفت: آقای بنی صدر می گوید از دزفول به صورت زمینی به دشمن حمله کنیم و فرماندهان را تحت فشار قرار می داد که این عملیات را طراحی کنند و همه فرماندهان جنگ می گفتند این شدنی نیست. چراکه عراق در بلندی است و ما با این کار همه تانک ها و نیروهای خود را از دست می دهیم. اما او به علت همان کیش شخصیت گفت من به عنوان رئیس شورای دفاع می گویم باید این کار انجام شود و آنها هم ناچار شدند طراحی کنند و آن منطقه به تپه شهدا مشهور شد. چرا که هر 60 تانک ایران در این عملیات منهدم شد و 3000 نیروی پیاده شهید شدند. اسم این خیانت نیست. هرچند عملکرد چنین تعبیری را نشان می دهد اما بنی صدر به قصد خیانت این کار را نکرد. بلکه به دلیل خودشیفتگی حاضر نشد از استدلالات دیگران را بپذیرد؛ بنابراین اینها نشان دهنده عدم کفایت است و نه خیانت.

بنی صدر ساده بود و مجاهدین او را لقمه ای چرب و نرم می دانستند

علیرضا محجوب درباره رابطه بنی صدر با منافقین هم گفت: ما آن زمان دولت سایه تشکیل داده بودیم و همه رفتار دولت رقیب را در نظر می گرفتیم. فردی از حزب جمهوری اسلامی در دفتر بنی صدر کار می کرد و هفتگی به ما گزارش می داد و به ما می گفت که مثلا امروز رجوی آمد و دیدار کرد و ... بنابراین ما در جریان بودیم که بنی صدر به کدام طرف حرکت می کند.
او در پاسخ به این سوال که آیا بعد از رای عدم کفایت قرار بود بنی صدر محاکمه شود؟، گفت: فرار آقای بنی صدر کار بی ربطی بود. چرا که نه قرار بود محاکمه شود و نه در صورت ماندن تهدیدی علیه او وجود داشت. رای مجلس فقط او را از قدرت برکنار کرد و نه بیشتر. حتی؛ همانطور که گفتم او می توانست فعالیت سیاسی داشته باشد اما مجاهدین خلق استاد القای این حرف ها بودند. آنها از کیش شخصیت بنی صدر به خوبی استفاده کردند و او را تهییج کردند تا از آن یک استفاده بین المللی ببرند و بنی صدر ساده تر از آنها بود.
محجوب ادامه داد: از آنجایی که منافقین بنی صدر را یک لقمه چرب و نرم می دانستند و استاد رویا پردازی بودند یک شرایط خیالی با وعده های تخیلی به بنی صدر ارایه کردند و نهایتا رجوی با دختر بنی صدر ازدواج می کند تا از موقعیت حداکثر استفاده را ببرد.

نتیجه عملکرد بنی صدر خیانت بود اما خائن نبود

این عضو حزب جمهوری اسلامی با بیان اینکه نمی توان گفت بنی صدر خائن بوده و امام تشخیص نداده است، گفت: بنابراین باز هم می گویم بنی صدر اشتباهاتی داشت که نتیجه آنها به اندازه خیانت بود اما او به قصد خیانت عمل نکرد و نمی توان گفت بنی صدر یک خائن بود.

 
 
خبرآنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار