احسانی تصریح کرد:سقط جنین، مشکلات ژنتیکی و بروز انواع سرطان ها که منجر به مرگ زودرس می شود به دلیل وجود سرب در لوازم آرایشی و بهداشتی است.
کد خبر: ۴۴۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 24 June 2017
به گزارش تابناک اردبیل، دکتر امیر هوشنگ احسانی استاد دانشگاه تهران گفت: حتی دیده می شود برخی افراد از برندها و مارک های معتبر گران قیمت استفاده می کنند که واکنش های پوستی ناگواری را شاهد هستند.

خطر لوازم آرایشی قاچاق

معاون آموزشی بیمارستان رازی گفت:قرمزی، خارش، التهاب و تورم در پوست صورت و دیگر نواحی بدن به خصوص در دستان، دور چشم و گونه علائمی است که باید به وجود سرب در لوازم آرایش شک کرد.

وی ضمن بیان این مطلب که برخی لوازم آرایشی قاچاق مشکلات پوستی را افزایش می دهد، افزود: لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی به این دلیل که مواد نگهدارنده پایه شان اصل نیست واکنش های پوستی شدیدی را ایجاد می کند زیرا ماده اصلی نگهدارنده این نوع لوازم آرایشی غیرمجاز بوده و می توان به وجود سرب نیز پی برد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در لوازم آرایشی تقلبی برای یک سری اهداف سرب به کار می رود در ابتدا باید گفت چون سرب ماده نگهدارنده قوی به شمار می رود برای طولانی تر کردن عمر این لوازم برخی تولیدکنندگان به طور غیرقانونی از سرب استفاده می کنند و مشکلات پوستی که در آینده افراد را تهدید می کند برای تولیدکنندگان اقلام تقلبی مهم نیست.

 

بیماری های ناشی از سرب

وی به بیماری های ناشی از جذب سرب اشاره کرد و گفت: جذب سرب در بدن علاوه بر مشکلات پوستی بیماری های خونی و مشکلات شدید تنفسی نیز ایجاد می کند. قاعدتا چون ماده جایگزین سرب بسیار گران است برای برخی تولید کنندگان سودجو صرف هزینه گزاف سخت است و ترجیح می دهند برای دستیابی به منفعت بیشتر سرب را جایگزین ماده اصلی در لوازم آرایش کنند. همچنین مشکلات گوارشی، ریوی با سرفه های مزمن و تنگی نفس در افراد مصرف کننده لوازم آرایشی قاچاق دیده می شود.

معاون آموزشی بیمارستان رازی ادامه داد: تشخیص اینکه این علائم با این بیماری ها ناشی از وجود سرب در لوازم ارایشی است بسیار سخت است و هر متخصصی نمی تواند به راحتی تشخیص دهد که به دلیل استفاده افراطی از لوازم آرایش، افراد به این بیماری ها مبتلا شده اند .حتی افرادی که در معرض استفاده از لوازم آرایشی سرب دار بوده اند مستعد سرطان پوست خواهند بود.

احسانی تصریح کرد:سقط جنین، مشکلات ژنتیکی و بروز انواع سرطان ها که منجر به مرگ زودرس می شود به دلیل وجود سرب در لوازم آرایشی و بهداشتی است. جیوه و قطران زغال سنگ مواد شیمیایی مسموم کننده ای است که سیستم اعصاب را درگیر کرده و افرادی که مدام از لوازم آرایشی حاوی سرب استفاده می کنند بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار