تارنمای روزنامه گاردین عصر یکشنبه در گزارشی مدعی شد که دولت روسیه مظنون اصلی حمله سایبری علیه پارلمان انگلیس که به‌ موجب آن 90 ایمیل متعلق به نمایندگان مجلس هک شده است، به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۴۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 26 June 2017
به گزارش تابناک : هر چند تحقیقات در رابطه با این حمله، هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد و به لحاظ فنی شناسایی هویت مهاجم امکان‌پذیر نیست، اما به نظر می‌رسد که مسکو متهم اصلی این حمله است.
سرویس امنیتی انگلیس بر این باور است که این حمله از سوی یک دولت خارجی صورت گرفته و نمی‌تواند کار گروه کوچکی از هکرها باشد.
یک مقام امنیتی در گفت‌وگو با گاردین که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: 'یک حمله بی‌رحمانه صورت گرفته که به نظر می‌رسد از سوی یک دولت خارجی سازمان‌دهی شده است.'
وی افزود: 'طبیعت این حمله به‌گونه‌ای است که شناسایی عامل آن بسیار دشوار خواهد بود.'
برخی از نمایندگان مجلس نیز پس از حمله یادشده در گفت‌وگو با گاردین گفته‌اند که دولت‌های خارجی نظیر روسیه و کره شمالی را مقصر این حمله می‌دانند.
به گزارش منابع محلی، دفتر فنی پارلمان انگلیس اعلام کرده که تنظیمات حساب نمایندگان را تغییر داده است تا مانع نفوذ هکرها شود؛ با این‌حال یک سخنگوی مجلس فاش کرد که بخشی از این حادثه به دلیل استفاده از رمز عبور ضعیف از سوی نمایندگان بوده است.
این سخنگو افزود: تحقیقات در رابطه با این حمله در جریان است، اما تاکنون مشخص‌شده است که زیر یک درصد از 9 هزار ایمیل ثبت‌شده در شبکه کامپیوتری پارلمان آسیب‌دیده است.
این سخنگوی روز گذشته از تلاش عناصر خارجی برای دسترسی غیرمجاز به‌حساب کاربری نمایندگان پارلمان خبر داده بود.
وی گفته بود: ما به تحقیقات در رابطه با این حادثه ادامه خواهیم داد و از طریق مشورت با مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) تدابیر لازم برای حفاظت از شبکه کامپیوتر پارلمان را صورت خواهیم داد. 
این سخنگو بیان داشت: ما از سیستم‌هایی برخوردار هستیم که از حساب کاربری اعضاء و کارکنان حفاظت کنیم و گام‌های لازم برای حفاظت از کل سیستم را اتخاذ خواهیم کرد.
در همین حال «بارن رنارد» یک عضو مجلس اعیان انگلیس روز گذشته گفته بود که دفتر رایانه‌ای پارلمان، با ارسال پیامی به تمامی نمایندگان نسبت به حمله سایبری هشدار داده و گفته است که تا اطلاع ثانوی امکان دسترسی به ایمیل از راه دور قطع شده است.
لیام فاکس، وزیر تجارت بین الملل انگلیس نیز در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت: ما آگاه هستیم که هکرها دائما تلاش می کنند تا به رمزهای عبور دسترسی پیدا کنند. طی چند روز اخیر نیز گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه رمز عبور ایمیل اعضاء کابینه در فضای مجازی به فروش رسیده است.
یک سخنگوی مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) نیز ضمن ابراز اطلاع از بروز این حادثه بیان داشت که تلاش های لازم برای مقابله با این حادثه در جریان است.
پیش از این سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) مورد حمله سایبری قرار گرفت که براساس آن، فعالیت های این سازمان از جمله بیمارستان های وابسته به آن، دچار بهم ریختگی و مشکل شدید شده بود.
براثر حمله سایبری یاد شده که گفته می شود ابعاد جهانی داشته، دستکم پانزده بیمارستان‌ در انگلیس هدف قرار گرفته و دسترسی کارکنان آن به اطلاعات بیماران قطع شده است.
منابع انگلیسی گزارش دادند که نزدیک به یکصد کشور جهان در جریان حمله سایبری یادشده که گفته می شود، توسط یک 'باج‌افزار ' صورت گرفته است، دچار مشکل شده اند.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار