آمریکا با این ادعا، که دولت و ارتش سوریه در حال «مقدمه‌چینی بالقوه برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر است»، هشدار داد دمشق درصورت چنین اقدامی، هزینه سنگینی خواهد پرداخت.
کد خبر: ۴۴۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 27 June 2017
به گزارش تابناک : کاخ سفید، امروز- سه‌شنبه- دولت و ارتش سوریه را به مقدمه‌چینی برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر در این کشور، متهم کرد.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «همانطور که قبلا بیان کرده‌ایم، ایالات متحده برای حذف داعش از عراق و سوریه، در سوریه حضور دارد. با این حال اگر اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) بار دیگر با استفاده از سلاح‌های شیمیایی دست به کشتار جمعی دیگری بزند، او و ارتشش هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.»

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: «آمریکا مقدمه‌چینی بالقوه سوریه برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر در سوریه را شناسایی کرده است... این فعالیت‌ها مشابه آنهایی است که پیش از حمله ماه آوریل اتفاق افتاده بود.»

طبق این گزارش، در حمله شیمیایی ماه آوریل در «خان‌شیخون» در ادلب، که کشورهای غربی دولت سوریه را متهم به این حمله کرده‌اند، ده‌ها نفر کشته شدند.

آمریکا روز ۸ آوریل به بهانه حمله شیمیایی خان‌شیخون، یک پایگاه هوایی ارتش سوریه را موشک‌باران کرد.

آن عملیات با کمک ۵۹ موشک کروز از دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه علیه پایگاه «الشعیرات» در استان حمص انجام شد.

آمریکا ادعا می‌کرد حمله شیمیایی در استان ادلب از آن پایگاه انجام شده بود. سوریه و روسیه آن اتهام را رد کردند.

این اولین بار بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، دستور اقدام مستقیم نظامی علیه نیروهای ارتش سوریه را صادر می‌کرد.

با این حال آمریکا در هفته‌های اخیر یک جنگنده و دو هواپیمای بدون سرنشین سوریه را هدف گرفت که با محکومیت سوریه روبرو شد.





منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار