همزمان با فرارسیدن تعطیلات تابستان و تعطیلات عید فطر مناطق مختلف گردشگری استان اردبیل میزبان هزاران گردشگر از اقصی نقاط کشور شده است.
کد خبر: ۴۴۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 28 June 2017
به گزارش تابناک اردبیل، شهرهای گردشگری استان از جمله سرعین ، مشگین شهر و اردبیل میزبان بیشترین گردشگران بوده اند و علاوه بر پرشدن هتل ها ، میهانپذیرها ، خانه های استیجاری نیز مملو از مسافر می باشد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت که در شبانه روز گذشته بیش از 314 هزار تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است.
 
علی رحمتی افزود: بیشترین تردد در جاده های اردبیل - سه راهی سرعین و اردبیل - آستارا بوده است.
 
مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز گفت که اغلب اتاق هتل های این استان از هفته های گذشته رزرو شده است.
 
قادر تقی زاده ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی استان اردبیل هم به ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات گردشگری سال 96 تمام دستگاههای اجرایی این استان هماهنگی لازم را برای ارائه خدمات سفر به مسافران تابستانی بعمل آورده اند.
 
وی افزود: این دستورالعمل به 22 دستگاه اجرایی استان ابلاغ شده و این دستگاهها با فرمانداری شهرستان ها هم هماهنگ هستند تا به بهترین وجه ممکن امکانات لازم در اختیار مسافران تابستانی فراهم شود.
 
تقی زاده بیان کرد: این هماهنگی ها در حوزه های مختلف از قبیل حوزه سلامت و درمان ، حوزه شهرداری ها ، تنظیم بازار و نظارت و بازرسی انجام شده است.
 
احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم گفت که 120 مدرسه شامل یک هزار و شش کلاس درس آماده اسکان مسافران فرهنگی است.
 
وی افزود: در صورتی که مسافران عادی در زمینه تهیه مکان اسکان مشکل داشته باشند و در مدارس نیز ظرفیت خالی وجود داشته باشد میهمانان غیر فرهنگی نیز در مدارس پذیرش خواهند شد.
 
وجود بیش از 1500 اثر تاریخی به صورت محوطه ها، تپه ها، پل ها، بناها و قلعه ها در جای جای استان از جمله محوطه تاریخی پیرازمیان در مشگین شهر و گیلوان در شاهرود خلخال ، تپه تاریخی نادر اصلاندوز و آناهیتا در سرعین ، پل پردیس در شهرستان کوثر و هفت چشمه در اردبیل ، بقاع شیخ صفی الدین اردبیلی و شیخ جبرائیل و مجموعه بزرگ بازار تاریخی اردبیل و قلعه های اولتان در پارس آباد ، قهقهه در مشگین شهر و قیزقلعه از جمله قابلیت های گردشگری این استان است.
 
دریاچه شورابیل ، دریاچه نئور ، شهر گردشگری سرعین ، پیست اسکی آلوارس ، شرکت طبیعت سبز پارس ، سردابه ، ویله درق، محوطه باستانی کنزق ، کلخوران ویند و دربند هیر در شهرستان اردبیل ، دهکده توریستی سبلان، حاشیه سد یامچی، آبگرم ایلانجق، مجتمع توریستی تفریحی سقزچی، منطقه گردشگری قره شیران، غارهای روستای گلستان و بولاغلار نیر در شهرستان نیر، محیط پیرامون دریاچه کشت و صنعت، تالاب روستای تپراق کندی و ساحل رود ارس در شهرستان پارس آباد از جمله مناطق گردشگری نمونه استان هستند.
 
علاوه بر این داش حمام، غار یخگان و مجتمع تفریحی آب معدنی گیوی در شهرستان کوثر، خیاو تا گردلوی، قوتور سویی، شابیل، قینرچه، ایلاندو و منطقه گردشگری شیروان دره سی در مشگین شهر، جنگل های آلادیزگه و فندقلو در شهرستان نمین، ازناو، امامزاده عبدالله کلور و منطقه نمونه گردشگری الماس در خلخال و جنگل های آنی سوفلا، منطقه گردشگری ییلاقی داش دیبی و سد گیلارلو در گرمی دیگر مناطق نمونه گردشگری استان اردبیل می باشند.
 
این جاذبه ها همه ساله میلیون ها گردشگر را به خود جلب می کنند ، آماری که از سوی مسوولان استان اردبیل درباره تعداد گردشگران ارائه می شود سالانه بیش از 6 میلیون گردشگر را شامل می شود اما برخی مقام های استانی نیز این آمار را تا 10 میلیون نیز تخمین می زنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار