مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود امسال ۹۰۰۰ تن انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در اردبیل تولید شود.
کد خبر: ۴۵۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 04 July 2017
به گزارش تابناک : آرمان میرواعظی ظهر امروز در جلسه روسای ادارات شیلات شهرستان‌های اردبیل اظهار داشت: تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه از جمله اهدافی است که در دستور کار قرار داده شده و به همین منظور اقدامات مهمی انجام یافته است.

وی افزود: نیاز است که ادارت شهرستان‌ها فعالیت‌های خود را برای ایجاد بازارچه آبزیان، افزایش فرهنگ مصرف سرانه آبزیان  و در شهرستان‌های مرزی برای افزایش صادرات تمرکز کنند تا بتوانیم به تولید پیش‌بینی شده در سال 96 برسیم و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

 مدیرکل  شیلات استان اردبیل با اشاره به این که صحت و سلامت اداری از ارکان یک سازمان است و همه باید به آن پای‌بند باشند، گفت: این موضوع در هر زمینه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

میرواعظی بیان کرد: میزان تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در سال گذشته هشت هزار و 510 تن بوده است که امیدواریم این میزان امسال به  بالای 9 هزار تن  افزایش یابد تا استان اردبیل همچنان بتواند در شاخص‌های  اختصاصی شیلات استان‌های غیرساحلی موفق عمل کند.

وی تصریح کرد: در رابطه با رهاسازی ترویجی و رایگان بچه ماهی درمنابع آبی بدون متقاضی،  واگذاری سدهای معیشتی کوچک به متقاضیان محلی، تشویق اهالی روستا در تولید ماهی در منابع آبی و حفاظت و حمایت از گونه‌های بومی با مشارکت اداره کل محیط زیست استان اردبیل از جمله برنامه های اداره کل شیلات استان محسوب می‌شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار