مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: ۵۹ نقطه آسیب‌پذیر در مقابل سیلاب در استان اردبیل شناسایی شده است.
کد خبر: ۴۵۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 05 July 2017
به گزارش تابناک : مسعود امامی یگانه بعدازظهر چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران اردبیل تصریح کرد: علاوه بر این ۲۹ نقطه در مقابل مخاطرات زیست‌محیطی و ۱۲ نقطه در مقابل مخاطرات کشاورزی آسیب‌پذیر است.

وی افزود: به منظور مقابله با شرایط بحرانی ضروری است برنامه عملیاتی مخاطرات تدوین شده و هر دستگاه عضو مدیریت بحران مسئولیت و وظایف خود را بداند.

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به برگزاری کارگروه‌های شناسایی مخاطرات اضافه کرد: علاوه بر شناسایی مخاطرات برگزاری دوره‌های آموزشی نیز مورد تأکید است.

امامی یگانه متذکر شد: در این راستا ۲۵ برنامه رادیویی و ۲۵ برنامه تلویزیونی تولید می‌شود که به مباحثی از جمله استانداردهای ساخت‌وساز، استفاده بهینه از منابع آبی در کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی، آتش‌سوزی مزارع و ... خواهد پرداخت.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه اعضای کارگروه‌های مدیریت بحران در روزهای ۱۲ تا ۱۴ شهریورماه اشاره کرد و افزود: موضوع آموزش به ویژه در برنامه ششم توسعه مورد تأکید است.

اعتبارات جبران خسارت تخصیص نیافت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در تشریح آخرین وضعیت اعتبارات مدیریت بحران از دو محل ماده ۱۰ و ۱۲ افزود: اعتبارات ماده ۱۰ عمدتا تعریف پروژه برای کاهش اثرات مخاطرات طبیعی است و دو سال است تخصیص ندارد.

به گفته امامی یگانه اعتبارات ماده ۱۲ نیز که جبران خسارت مخاطرات است سال گذشته به میزان ۱۳ میلیارد تومان برای استان مصوب شد اما تخصیص نیافت.

وی با بیان اینکه تخصیص به سال جاری تفویض شده است، اضافه کرد: امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای ماده ۱۲ پیش‌بینی شده و امید می‌رود تخصیص مناسبی داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل همچنین به تعریف ۵۵ پروژه کاهش اثرات مخاطرات با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران در بودجه سال جاری کشور پیش‌بینی شده لازم است دستگاه‌های استان سهم خود را جذب کنند.




منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار