امام جمعه اردبیل از بی توجهی دولت به راه آهن اردبیل انتقاد کرد و گفت:ظاهرا استان اردبیل از این جهت به فراموشی مطلق سپرده شده است.
کد خبر: ۴۵۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 08 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل،  آیت‌الله سیدحسن عاملی با اشاره به خبر سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری ایتالیا در صنعت ریلی ایران و احداث خط راه آهن سریع السیر بین قم و اراک و انعقاد قرارداد قطار سریع السیر بین اصفهان و تهران، از بی توجهی دولت به راه آهن اردبیل انتقاد کرد.

وی با اشاره به ضرورت های تکمیل راه آهن میانه – اردبیل تصریح کرد: با وجود افزایش سرمایه گذاری در پروژه های ریلی مناطق و استان های مختلف کشور، ظاهرا استان اردبیل از این جهت به فراموشی مطلق سپرده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نماز جمعه اردبیل بیان داشت: در سال گذشته بالغ بر ۷۷۶ هزار تردد برای شهروندان جمهوری آذربایجان از مرز بیله سوار به ثبت رسیده و با احتساب تردد مسافران ایرانی، سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از این گمرک تردد دارند.

وی براین اساس افزود: با احتساب این میزان تردد و نیاز شهروندان این استان به مسافرت ریلی و همچنین حجم قابل توجه برای حمل بار که سالانه به چندین میلیون می رسد، جای تاسف است که اردبیل از حمل و نقل ریلی محروم مانده است.

عاملی همچنین با اشاره به انتقاد مسئول ارشد اجرایی کشور از حجم پرونده های دستگاه قضایی یادآور شد: پرونده قضایی گزارشی از یک عمل مجرمانه یا یک تضییع حق است و دستگاه قضاء هیچ تاثیری در به وجود آمدن آن ندارد بلکه بستر شکل گیری آن به سبک مدیریت قوه مجریه و نوع قوانین قوه مقننه ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: اگر کشوری پرونده کمتر در دادگستری دارد این بخاطر کارآمدی نظام قضایی آنها نیست بلکه بخاطر مدیریت بهینه روابط مختلف افراد توسط دولت آنهاست به نحوی که شهروندان برای دست یابی به حقوق خود نیازی به ارتکاب جرم نمی بیند و در یک کلمه تراکم پرونده در دادگستری ها در وهله اول نشان دهنده ناکارآمدی دولت ها در اداره امور کشورها است.

خطیب جمعه اردبیل عنوان کرد: حال اگر با قصور سایر قوا پرونده ها در دستگاه قضاء انباشته شد، دستگاه قضاء نباید برای چنین حالتی بی برنامه باشد بلکه باید با دقت و قاطعیت و سلامت و فوریت و هیبت و با استفاده از آخرین یافته های قضایی به اصلی ترین عنصر بازدارنده تبدیل شود.

وی در عین حال با اشاره به بحران آب در کشور و شکسته شدن رکورد مصرف برق، از شهروندان این استان خواست به عنوان وجوبی شرعی در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
با ادای احترام به حضور اقا وتشکر از خیرخواهی ایشان ، همگی بپذیریم که راه آهن اردبیل بطور قطعی تا چهار سال دیگر تکان نخواهد خورد زیرا اکثر هم استانیهای ما در انتخابات ، مجددا به همان دولتی رای دادند که در چهار سال گذشته این پروژه بسیار مهم را به تعطیلی کشاند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار