استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل اعلام کرد که 22 درصد معتادان در محیط‌ های کار و کارگری بوده و بیش از 60 درصد نیز متاهل هستند.
کد خبر: ۴۵۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 09 July 2017
به گزارش تابناک اردبیل مجید خدابخش روز شنبه در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر افزود: مواد مخدر امروزه به عنوان یک تجارت عظیم درآمده و در شکل های مختلف صنعتی و مدل مختلف به جوانان و نوجوانان عرضه می شود.
وی بیان کرد: تجارت این مواد خانمان سوز در دنیا به حدی رسیده که سالانه یک هزار و 500 میلیارد دلار در سطح دنیا آمار تجارت مواد مخدر است.
استاندار اردبیل با اشاره به افزایش میزان مصرف مواد مخدر در بین اقشار مختلف و بخصوص جوانان و نوجوانان گفت: براساس آمارهای ارائه‌شده 22 درصد معتادان در محیط‌ های کار و کارگری بوده و بیش از 60 درصد نیز متاهل هستند.
خدابخش افزود: این آمار نشان می‌دهد تمامی اقشار در خطر ابتلا به اعتیاد آن هم از نوع مواد مخدر صنعتی قرار گرفته اند که لازم است مسوولان انتظامی و امنیتی و خانواده ها به این امر توجه جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی سالانه دو هزار و 500 تن مواد مخدر در سطح کشور کشف و معدوم می شود.
استاندار اردبیل گفت: براساس آمارها سن اعتیاد کاهش یافته و نوجوانان و جوانان به بهانه‌های مختلف به مواد مخدر صنعتی روی می‌آورند.
وی افزود: بحث اجتماعی و فرهنگی شدن مبارزه با مواد مخدر یک نیاز بسیار اساسی است و مقام معظم رهبری نیز در اشاره به پنج آسیب اجتماعی مهم،‌ آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و اعتیاد را در مرحله نخست تبیین کرده‌اند.
استاندار اردبیل گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یکی از معیارهای اصلی جلوگیری از توسعه این بلای خانمان سوز است و به طور قطع سازمان‌های مردم‌نهاد نقش ویژه‌ای در این زمینه داشته و مورد حمایت قرار می‌گیرند.
خدابخش بیان کرد: در حال حاضر 45 سازمان مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های ناشی از آن در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر شهرداری اردبیل نیز یک مرکز نگهداری از معتادان متجاهر راه‌اندازی کرده لازم است یک کمپ دیگری نیز مشابه آن احداث شود.
به نوشته ایرنا،وی با بیان اینکه زندانی کردن افراد معتاد دستگیر شده هم هزینه کلانی برای نظام داشته و در 80 درصد مواقع نیز این موضوع جوابگوی اعتیاد آنها نمی باشد، گفت:نگهداری در مرکز درمان و کمپ ترک اعتیاد ، معتادان متجاهر می‌توانند به زندگی امیدوار شده و در این مراکز بهبودی خود را باز یابند.
همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امروز در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
وقتی مدیران دولتی با برداشت حقوقهای نجومی هرکدام به اندازه حداقل بیست سی کارگر حقوق برمیدارند معلوم است مشکلات این قشر زحمتکش را که با دست و عرق پیشانی کار میکنند نخواهند فهمید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار