نماینده ولی فقیه در استان و خطیب جمعه اردبیل فاجعه رخ داده برای آتنا و ستایش و حوادث مشابه را نشانگر خطر بزرگ فرهنگی در کشور دانست و بر لزوم توجه دولت و مجلس به آن تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 14 July 2017
به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: همه ما از حادثه آتنا فرزند معصوم استان متاثریم و به خانواده این طفل و اهالی پارس آباد تسلیت می گوییم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با تمام توان به این موضوع وارد شده و یقین داریم سریعا قاتل را به عقوبت خود خواهند رساند، اضافه کرد: از همه دلسوزان می خواهیم پیگیری موضوع را به طریق قانونی یعنی دستگاه قضا واگذار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در اینگونه امور به طور قطع مماشات ندارد، تصریح کرد: قطعا با اقدام به موقع دستگاه قضا، بازدارندگی به طور کامل تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حادثه و حوادث مشابه آن مثل ماجرای ستایش، نشان می دهد که خطرات فرهنگی بزرگ در بیخ گوش ماست، ادامه داد: بنابراین دولت باید در تنظیم بودجه کشور، اعتبار کافی برای امور فرهنگی قرار دهد که متاسفانه اینگونه نیست.

عاملی متذکر شد: همچنین مجلس و بویژه کمیسیون فرهنگی مجلس باید طرح های مهم برای ارتقاء بنیان فرهنگی جامعه داشته باشد و دچار روزمرگی نگردد و باید با کمال تاسف گفت مجلس در این خصوص نمره قبولی ندارد.

وی عبرت گرفتن از این حوادث را برای خانواده ها مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: برای اینکه خانواده ها قاتل به جامعه تحویل ندهند، باید فرزندان خود را با تربیت دینی آشنا سازند. حضور در مساجد و مجالس وعظ و نمازهای جمعه و حضور در مراکز تربیتی از مهمترین عوامل صیانت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: محرومیت از فرهنگ دینی و آمدن مال حرام به خانه و بازشدن پای فیلم های ماهواره ای از عوامل شکل گیری شخصیت فرد قاتل است که تا حال به چهار قتل اعتراف کرده و لذت او در قتل انسان های بیگناه بوده است.

وی در عین حال با اشاره به پوشش مبسوط این حادثه از صدا وسیما و شبکه های ملی یادآور شد: این اتفاقات بطور قهری به چهره عاطفی و فرهنگی استان آسیب می زند، لذا صداوسیما باید در پخش قابلیت های عاطفی بویژه در معرفی چهره عاطفی عشایر استان برنامه ریزی کند تا عدالت رعایت و حق استان ضایع نشود و غرور شهروندان شکسته نشود.

عاملی افزود: این جبران به خصوص از آن جهت اهمیت دارد که اردبیل، استان توریستی است و به عنوان ییلاق ایران شناخته شده و سالانه نزدیک به ۹ میلیون توریست دارد.

وی همچنین با طرح بحث هفته قبل و انتقاد از عدم تکمیل راه آهن اردبیل عنوان کرد: از دولت گله داریم چون با اینکه آقای نوبخت این هفته اعلام کرد "راه آهن سراسری به پنج مرکز استان متصل می شود و ماه آینده قطار به کرمانشاه و ارومیه خواهد رسید"، پروژه راه آهن اردبیل مغفول مانده و فراموش شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص میزبانی دولت فرانسه برای منافقین متذکر شد: همه از این موضوع انتقاد دارند ولی باید گفت این نقطه قوت انقلاب است که دولت های غربی در جستجو برای پیدا کردن اپوزوسیون برای نظام، غیر از منافقین را پیدا نکردند که تا حال هزاران انسان بی گناه را ترور کرده اند.

به گفته وی میزبانی اروپا و آمریکا برای منافقین و اخراج آنها از لیست تروریست ها و دعوت آنها از رئیس منافقین در پارلمان اروپا و کنگره آمریکا تحقیر ملت ما نیست بلکه تحقیر خود آنها است.

عاملی اضافه کرد: با تغییر مفهوم تروریسم در قاموس اهریمن جهانی وقوع جنگ و قتل و خون ریزی و تروریسم دولتی در دنیا کاملا طبیعی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار